۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۴۹۵
امام جمعه اردبیل:

حقوق بشر غربی، آزادی ملت‌ها را سلب کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: غرب با شعار حقوق بشر و ادعای دموکراسی، آزادی حقیقی ملت‌ها را سلب کرده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه با تشریح اوضاع و شرایط سیاسی حاکم در منطقه اظهار داشت: سال‌هاست که غرب به ویژه آمریکا با شعار برقراری دموکراسی، به دیگر کشورهای جهان لشکرکشی کرده و به غارت ثرورت‌های آنان می پردازد.

 

وی با تاکید بر این‌که حقوق بشر غربی، سرابی بیش نیست، گفت: غرب با شعار حقوق بشر و ادعای دموکراسی، آزادی حقیقی ملت‌ها را سلب کرده است، بدترین جنایت در جهان این است که زورگویان عالم با فشار، بر اراده و سرنوشت ملت های دیگر حاکم شوند و برای این منظور دموکراسی وارداتی را بر ملت ها عرصه کنند.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که معنای حقیقی دموکراسی غربی، تامین منافع استعمارگران و مستکبران غربی است، گفت: نسل‌کشی، تروریسم دولتی، فقر، بیکاری و قتل عام مردم بی‌دفاع ارمغان سال‌ها ترویج دموکراسی غربی در منطقه است، همین مدعیان دروغین حقوق بشر امروز به دنبال سلب آزادی ملت ایران به عنوان تنها ملت حاکم بر سرنوشت خود هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: استکبار به سرکردگی صهیونیسم جهانی برای بدست گرفتن اراده ملت ها تلاش می کند و تنها کشوری که در این زمینه ناکام مانده اند ایران اسلامی می باشد، ایران اسلامی تنها کشوری در جهان است که در مقابل فشارهای دشمن ایستادگی کرده و تن به ذلت نداده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به نفوذ لابی‌های صهیونیستی میان مقامات آمریکایی و غربی گفت: رژیم صهیونیستی مدعی حاکمیت بر سرنوشت بسیاری از ملت هاست و در این مسیر اوباما را مجبور کرده که در مدت کوتاهی از طرح ایجاد دو دولت فلسطینی و اسراییلی در سرزمین های اشغالی عقب نشینی کند.

 

تفسیر غلط از اقتصاد مقاومتی صورت نگیرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشارهای سیاسی، اقتصادی و روانی غرب بر ایران اسلامی اظهار داشت: دشمن این بار از راه تشدید تحریم ها وارد میدان شده است، باید مواظب بود که از اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری تفسیر غلطی صورت نگیرد، منظور از این اقتصاد این نیست که مردم تحت فشار باشند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تقویت اقتصاد و تولید داخلی برای مقابله با حاکمیت اقتصاد خارجی تاکید دارند، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه همگان خود را برای مقابله با ضربات اقتصادی دشمن آماده کرده و در برابر آن مقاوم باشند، در حقیقت مخاطب اصلی اقتصاد مقاومتی دولتمردان هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در داخل برای ارتقای تولید ملی و ورود به بازارهای جهانی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی این‌که عرضه و تقاضا و همچنین منابع انسانی مدیریت شده و به جاری واردات، تولید داخلی تقویت شود و دولت در کنار مردم تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

 

وی تنگ‌نظری در تحقق اقتصاد مقاومتی را مغایر با توصیه‌های مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: در این اقتصاد رانت خواری جایی ندارد و توزیع عادلانه منابع و ثروت و استفاده بهینه از سرمایه های داخلی و خارجی مورد توجه است، بایستی با تحقق توصیه‌های رهبری نظام از فرصت ها و ظرفیت‌های موجود در کشور برای تقویت و توسعه اقتصاد داخل استفاده کرد./935/پ201/ب

 

ارسال نظرات