۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۴۹۹
امام جمعه مراغه:

حوادث سوریه مصداقی بر تروریسم‌پروری غرب در خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که سوریه در خط مقدم دشمنی رژیم صهیونیستی و آمریکا با ایران بوده است، گفت: حوادث سوریه مصداقی بر تروریسم‌پروری غرب در خاورمیانه است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به شرایط حاکم بر سوریه اظهار داشت: مدعیان حقوق بشر جنایات میانمار و سوریه را محکوم نکردند، چون خود عامل اصلی وقوع آن حوادث بودند.

 

وی با تاکید بر این‌که حقوق بشر غربی تنها بهانه‌ای برای کشتار مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی که همواره ادعای مدیریت جهانی داشته‌اند، به بهانه برقراری دموکراسی به دیگر کشورهای منطقه لشکرکشی کرده و جنایاتی را مرتکب شده‌اند که تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‎‌که حوادث سوریه مصداقی بر تروریسم‌پروری غرب در خاورمیانه است، گفت: سوریه در خط مقدم دشمنی رژیم صهیونیستی و آمریکا با ایران بوده است، از این رو غرب تمام توان خود را برای براندازی دولت بشار اسد با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد داشت.

 

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنی غرب با ایران، کینه و ریشه‌ای 33 ساله دارد که بنیان تمام استعمارگران و مستکبران غرب و شرق را متزلزل کرد، صدور انقلاب اسلامی امروز با دستان خود آمریکا و غرب محقق شده است، کشورمان امروز تبدیل به الگویی برای ملت های منطقه از جمله مصر، لیبی، بحرین و مقاومت مردم لبنان و فلسطین در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که آل سعود و آل خلیفه در برابر امواج سهمگین بیداری اسلامی در امان نخواهند بود، اظهار داشت: مفتیان وهابی عربستان با تفکر طالبانی خود مردم معترض این کشور را مدهور الدم می خوانند، در حالی که معترضان در عربستان نیز خواستار برقراری دموکراسی و احکام حقیقی اسلام در کشور خود هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وابستگی شیوخ مرتجع حوزه خلیج فارس به کشورهای غربی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را عامل سقوط آنان در آینده نزدیک دانست و گفت: حکام دست‌نشانده و وابسته به غرب در منطقه بایستی از عاقبت حسنی مبارک، قذافی و صدام و دیگر دیکتاتورهای سرنگون شده منطقه ای عبرت گرفته و به اراده مردم خود تن دهند.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار و سرکوب مردم عربستان و بحرین گفت: سکوت غرب در برابر این وقایع به دلیل این است که حکومت های این کشورها باب میل غرب و آمریکا بوده و برابر میل آنها عمل می کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران باید در نوشته ها، اخبار و گزارش ها و حتی در انتقادات خود عدالت، انصاف و تقوا را رعایت کنند، به عبارت دیگر تقوا و اخلاق رسانه ا‌ی بایستی مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن(ع) را تبریک گفت و خواستار توجه بیش از پیش روزه‌داران نسبت به وضعیت معیشتی فقرا و مستضعفان شد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای الگوبرداری از سیره مولای متقیان علی(ع) و کریم اهل بیت در یتیم نوازی و برآورده کردن حاجت نیازمندان است./935/پ202/ب

ارسال نظرات