۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۶۹۸
نماینده خبرگان رهبری:

فرهنگ نوع‌دوستی ریشه در مفاهیم اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: بایستی با توجه عملی به سیره پیامبر نبوی و علوی موضوع انفاق و رسیدگی به محرومان را به یک فرهنگ عمومی و رایج در جامعه تبدیل کرد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار اعضای انجمن ریحانه اظهار داشت: کمک های ارزشمند خیرین عرصه سلامت استان اردبیل توانسته موجب خدمات انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج استان اردبیل شود.

 

وی با تاکید بر جهت‌دهی به نیات خیرین خاطرنشان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی اردبیل هم اکنون 964 نفر را تحت پوشش خود قرار داده که نشان از فرهنگ غنی مردم این استان در حمایت از هم‌نوعان و بیماران نیازمند اردبیل است، البته بایستی این انجمن تعداد بیشتری از بیماران نیازمند را به کمک مردم تحت پوشش قرار دهد.

 

امام جمعه اردبیل در ادامه با تاکید بر این‌که فرهنگ نوع‌دوستی ریشه در مفاهیم قرآنی و اسلامی دارد، گفت: شیعه پرورش یافته مکتب اهل بیت است، بایستی با توجه عملی به سیره پیامبر نبوی و علوی موضوع انفاق و رسیدگی به محرومان را به یک فرهنگ عمومی و رایج در جامعه تبدیل کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: طبق آیات قرآنی و روایات وارده، نباید پاداش معنوی و اخروی صدقات و انفاق را با منت از بین برد، انسان با مرگ از بین می رود ولی آنچه در دنیا باقی می ماند، میزان خدمت و همراهی با محرومان و درد کشیده ها است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: اگر قصد ماندن زیبا و توام با جمال و جلال در این دنیا را داریم ، باید دستگیری از نیازمندان را بیشتر کنیم و در این صورت است که مرگ برای انسان ظاهری بوده و یاد و نام نیک جاودانه باقی خواهد ماند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تجلیل از مادران خیرین شد و افزود: مادران شما بودند که بذر عطوفت و مهربانی را در وجودتان پرورش داده و امروز شما به احسان کننده نیکی و سلامت به نیازمندانه و بیماران دردمند تبدیل شده اید.

 

همچنین علی سرابیان، رییس هیات مدیره موسسه خیریه ریحانه اردبیل در سخناین به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز خیریه پرداخت و اظهار داشت: تعداد بیماران تحت پوشش موسسه با افزایش چند برابری از 32 نفر در سال 88 به 964 نفر در سال جاری رسیده است./935/پ203/ب

ارسال نظرات