۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۷۴۴
آیت‌الله شبستری:

نمایندگان مجلس به دنبال منافع شخصی و جناحی نباشند

خبرگزاری رسا ـآیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار محمدرضا باهنر، نمایندگان مجلس را به رفع مشکلات مردم و وحدت با سایر قوا توصیه کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال منافع شخصی و جناحی نباشند.
آيت الله مجتهدشبستري


 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار محمدرضا باهنر، نایب رییس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم انتظار دارند، وکلای ملت با تعامل با قوای دیگر در راستای ارتقای رفاه عمومی و رفع مشکلات معیشتی تلاش کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس بایستی با تصویب قوانین لازم، در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم ها و همچنین ارتقای سطح معیشتی مردم و رفع گرانی و تورم همت جدی داشته باشند.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که توفیقات مهم نظام اسلامی با وحدت و یکدلی حول محور ولایت محقق شده است، تصریح کرد: دشمنان به دنبال تفرقه و جدایی میان قوای سه گانه، مردم و رهبری نظام هستند، چراکه فضای اختلاف، تهمت و شایعه را بهترین شرایط برای اجرای توطئه‌های خود می دانند.

 

آیت الله مجتهدشبستری هوشیاری و عمل به هنگام نمایندگان مجلس را یکی از عوامل مهم شکست توطئه‌های دشمن دانست و افزود: نمایندگان مجلس بایستی همواره مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و عموم مردم را مورد توجه قرار دهند و به دنبال منافع شخصی و جناحی خود نباشند.

 

وی با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در جمع نمایندگان مجلس نهم، اظهار داشت: ایشان خواستار پویایی و سلامت کاری نمایندگان بودند و تاکید داشتند که وحدت لازمه موفقیت و سرزندگی مجلس است، در حقیقت چنین مجلسی بنا به فرموده امام راحل در راس امور خواهد بود.

 

امام جمعه تبریز با تاکید بر مواضع حکیمانه و با بصیرت نمایندگان در برابر حوادث و جریان‌های مختلف داخلی و خارجی، تصریح کرد: عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب لازمه تحقق مجلسی پویا، زنده، فعال و موفق است، ایشان بر پرهیز نمایندگان از مسائل حاشیه‌ای و غیرمنطقی تاکید دارند.

 

آیت الله شبستری خواستار ورود جدی، آگاهانه و کارشناسانه نمایندگان مجلس نهم به مساله هدفمندی یارانه ها و کنترل قیمت ها در بازار شد و گفت: مردم می گویند ما برای حفظ نظام و دادن پاسخ دندان شکن به دشمنان پای صندق های رای آمدیم، اما به شدت از گرانی و تورم لجام گسیخته ناراضی هستیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که گرانی‌های اخیر برای توده مردم به ویزه ساکنان مناطق شهری قابل تحمل نیست، تصریح کرد: نماینگان مجلس باید با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری با تعامل با دولت در رفع گرانی، کنترل و نظارت بر قیمت‌های بازار و همچنین ارتقای رفاه عمومی گام‌های جدی بردارند.

 

همچنین باهنر با اعلام خبر تشکیل فراکسیونی متشکل از نمایندگان استان های آذربایجان غربی و شرقی اظهار داشت: با تخصیص اعتبار از سوی دولت، مجلس عزم خود را برای برطرف کردن مشکلات دریاچه ارومیه جزم کرده است.


نایب رییس مجلس علاوه بر تحریم ها، مدیریت ناصحیح و عدم پیش بینی درست و به موقع مشکلات را از جمله دلایل وضع موجود بیان کرد و تأکید کرد: با اتخاذ تدابیری گرانی به وجود آمده در سطح کشور را برطرف کنند./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات