۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۷۷۸
رییس مجمع نمایندگان طلاب:

خبرنگاران ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سقای‌بی‌ریا با اشاره به اهمیت و حساسیت کار اصحاب رسانه در شرایط کنونی از خبرنگاران خواست نسبت به تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار اصلی عبور از توطئه دشمنان بیش از پیش اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا

 

حجت الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک روز خبرنگار ضمن بیان اینکه در اسلام، رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) واسطه رساندن معارف الهی بوده‌اند، گفت: این بزرگواران همان کاری را می‌کردند که امروز خبرنگاران انجام می‌دهند و البته این بستگی به نیت آنها و محتوای خبر نیز دارد.

 

وی اضافه کرد: اگر نیت و محتوا متعالی باشد، مخصوصا در زمان کنونی که در جنگ نرم با دشمنان اسلام به سر می‌بریم، اگر رسالت خبرگزاری با هوشمندی همراه شود و بتوان حقایق را در رسانه‌های مختلف منعکس کرد بعید نیست همان ثواب نقل حدیث به  خبرنگاران نیز داده شود.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با تشبیه کار خبرنگاری به شمشیر دو لبه اظهار داشت: از طرفی اگر خبرنگار وظیفه خود را درست انجام ندهد یا در کار خود کوتاهی کند و نسبت ناروایی دهد و یا در چگونگی نقل مطالب دقت لازم را نداشته باشد، در این هنگام ممکن است تبعات منفی برای او به همراه داشته باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت کنونی، یکی از وظایف خبرنگاران را انعکاس خط سیر مورد نظر رهبری دانست و بیان داشت: در مسائلی مانند اقتصاد مقاومتی خبرنگاران باید در صدد باشند جنبه های روشنگری و الگوسازی را در این مسأله بیش از پیش دنبال کنند.

 

حجت الاسلام سقای‌بی‌ریا افزود: خبرنگاران باید در چینش اخبار و اولویت دادن به آن خوش سلیقگی کنند و مطالبی را در رسانه قرار دهند که بتواند آثار مثبتی در جامعه داشته باشد، در واقع خبرنگاری مانند نقاشی است، اگر رنگ های متعددی وجود داشته باشد باید بهترین رنگ و سوژه به عنوان موضوع انتخاب شود.

 

وی درباره وضعیت مطبوعات و خبرگزاری‌ها در شرایط موجود داخلی و خارجی، با بیان این که خبرنگاران باید در صدد این باشند تا واقعیات را دراین زمینه‌ها انعکاس دهند اظهار داشت: باید به گونه‌ای باشد که راه حل‌ها نیز ارائه شود و تنها به بیان مشکلات اکتفا نکنند، افزون بر آن بی‌انصافی‌ها نیز باید کنار گذاشته شود، یعنی اگر برخی مسؤولان کار ناشایستی انجام دادند، همان را انعکاس داده و اگر کار خوبی نیز انجام دادند لازم است پوشش داده و تکمیل شود.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در ادامه با بیان این که مسؤولان خبرگزاری‌ها نباید از خبرنگاران استفاده ابزاری کنند، تصریح کرد: نباید آنها را وادار به موضع گیری‌های خاص در جهت منافع گروه‌ها نمایند و لازم است دست خبرنگاران باز باشد تا بتوانند واقعیت‌ها را مطالبه کنند.

 

حجت الاسلام سقای‌بی‌ریا در پایان بیان داشت: البته یکی از مشکلات خبرنگاران این است، بعضا مطلبی را در خبر می‌آورند که مغایر با خواسته مسؤولان است و در عین حال نیز نباید به گونه‌ای باشد که خبرنگار تحت فشار باشد و نتواند به واقعیات دسترسی داشته و انعکاس دهد./908/ت302/ج

ارسال نظرات