۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۴۸۷۵
رییس اداره روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی:

خبرنگاران قلم خود را در مسیر حق وانصاف بکار گیرند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی با بیان اینکه قلم خبرنگاران می تواند بهترین نوع جانبازی و سربازی برای نظام و ولایت‌ فقیه باشد گفت: خبرنگاران قلم خود را در مسیر حق و انصاف بکار گیرند.
روز خبرنگار

 به گزارش خبرگزاری رسا، سلمان رمضانی، رییس اداره روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی با اشاره به فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار تصریح کرد: روز خبرنگار یادآور اراده عمل مجاهدانه مردان و زنانی است که برای بازگویی حقیقت و بازتاباندن واقعیت، پرچم رسالت بزرگ اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته‌اند.

وی افزود: خبرنگاران همواره در برابر شرایط و سختی‌های نانوشته قرار دارند و باید با ورود به تمام عرصه‌های جامعه قرائتی متفاوت از آن داشته باشند.

رییس اداره روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی با اشاره به حرمت قلم تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده و خبرنگاران به تأسی از این کلام الهی وظیفه دارند قلم خود را در مسیر حق و انصاف به کار گیرند و نگذارند خدای ناکرده قلم آنان به گناه آلوده شود که در این صورت خسارت آن فراگیر است.

وی با گرامیداشت نام خبرنگاران صادقی که در طول دفاع مقدس به شهادت رسیدند خاطرنشان کرد: خبرنگار باید همه را آنگونه که می‌بیند حکم‌اش را بر مبنای حقیقتی که هست، اعلام کند تا ثبت شود و تمام آنچه را که مخاطب حق دارد بداند، به او برساند.

رمضانی بیان داشت: بر اساس توصیه‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی خبرنگاران باید در راستای اهداف انقلاب و بر اساس قوانین مصوبه نظام اسلامی حرکت کرده و به سوی معرفی هرچه بیشتر اهداف ملت گام بردارند.

وی گفت: خبرنگاران باید با انتقاد سازنده مسؤولان را آگاه کنند، اما اطلاع‌رسانی باید به گونه‌ای باشد که سیاه‌نمایی صورت نگیرد و نیمه پر و خالی لیوان را با هم ببینند و  در کار خود صداقت، امانت و تقوا را رعایت کنند.

رییس اداره روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، مطبوعات را مدرسه سیار دانست و گفت: بیان نیازهای جامعه، دفاع از حقوق ملت و حفظ وحدت و آرامش کشور از مهم‌ترین اقداماتی است که باید توسط خبرنگاران انجام شود که در جامعه امروزی شاهد تحقق این خواسته‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز قلم خبرنگاران در دفاع و تثبیت آرمان‌های انقلاب اسلامی و بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی می تواند بهترین نوع جانبازی و سربازی برای نظام و ولایت‌فقیه باشد./9192/د102/ن

ارسال نظرات