۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۹۰۳
نماینده خبرگان رهبری:

نقد منصفانه و واقع‌گرا هنر یک خبرنگار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه شایعه‌پراکنی، انعکاس اخبار با حدس و گمان و یا بدون منبع را روش های خبری و رسانه‌ای استکبارجهانی علیه نظام اسلامی ایران دانست و گفت: نقد منصفانه و واقع‌گرا هنر یک خبرنگار است.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات شهرستان مراغه اظهار داشت: اهمیت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و خبر از دیدگاه مبانی قرآنی و روایات وارده انکارناپذیر است.
 
وی با تاکید بر این‌که خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه سهم بسزایی در ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ عمومی جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: با بنا به فرمایش حضرت علی(ع) تاریخ گذشتگان آینه عبرت عصر حاضر است، خبرنگاران به عنوان تاریخ‌نویسان و واقعه‌نگاران عصر امروز، نقش حساسی در پیمودن راه صحیح سعادت جامعه بر عهده دارند.
 
امام جمعه مراغه با بیان این‌که خبرنگاری حرفه‌ای خطیر و در عین حال سخت و حساس به شمار می رود، گفت: خبرنگاران جامعه اسلامی نسبت به دیگر خبرنگاران ممالک دیگر رسالتی مضاعف و الهی بر عهده دارند، چراکه دقت در درج صحیح اخبار و بیان واقعیت‌ها موجب می‌شود که وقایع به صورت صحیح به آینده منتقل شود.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تاکید بر این‌که خبرنگاران در نقد و بیان مشکلات بایستی منصفانه و با عدالت رفتار کنند، تصریح کرد: حقیقت آن است که نقد منصفانه و واقع‌گرا هنر یک خبرنگار است، نقدی که سازنده و مطابق واقعیت ها باشد نه تنها نظام اسلامی را تضعیف نمی کند، بلکه مفید به حال جامعه و دولت خواهد بود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری از خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها خواست با افزایش سطح مطالعات و آگاهی نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گفت: امانتداری و صداقت در گفتار و رفتار از مشخصه‌های بارز یک خبرنگار آگاه و توانا محسوب می شود.
وی غلوگویی، شایعه‌پراکنی، انعکاس اخبار با حدس و گمان و یا بدون منبع را روش های خبری و رسانه‌ای استکبارجهانی علیه نظام اسلامی ایران دانست و افزود: خبرنگاران جامعه اسلامی بایستی به دور از روش‌های رسانه‌ای غیراخلاقی غرب، از وارد کردن احساسات شخصی در خبر پرهیز و واقعیت‌ها را آن طور که هست منعکس کنند./935/پ203/ج

 

ارسال نظرات