۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۹۵۹
با وجود ادامه دعا برای هلاکت شیعیان؛

دعا برای هلاکت یهودیان از سوی دولت عربستان ممنوع اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ وزارت امور اسلامی عربستان سعودی با وجود اینکه دعا برای هلاکت و عذاب شیعیان در مساجد این کشور ادامه دارد، دعا علیه یهودیان را ممنوع اعلام کرد.
وهابيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت والفجر، وزارت امور اسلامی عربستان سعودی در دستورالعملی از ائمه مساجد خواست از دعا برای هلاکت یهود در خطبه های نمازهای جماعت و جمعه به شدت خودداری کنند، اما نسبت به ممنوعیت دعا برای هلاکت شیعیان هیچ سخنی به میان نیاورد.
 
این وزارتخانه با تاکید بر اینکه دعا برای هلاکت یهودیان با سیره نبوی مخالفت دارد و اظهار داشت که ائمه جمعه و جماعت از این پس از چنین دعاهایی خودداری ورزند.
 
این در حالی است که دعا برای هلاکت و عذاب شیعیان از سوی ائمه جمعه و جماعت در مساجد عربستان همچنان ادامه دارد و در بخشنامه وزارت امور اسلامی این کشور هیچ سخنی از ممنوعیت دعا علیه پیروان اهل بیت (ع) به میان نیامده است.
 
این وزارتخانه همچنین فتوای یکی از علمای وهابی این کشور مبنی بر عدم جواز فروش منزل و زمین به شیعیان عربستان را لغو و از ائمه مساجد خواست از انتشار این فتوا پرهیز کنند.
 
گفتنی است عبدالله بن عبدالرحمن الجبریین از علمای وهابی به هلاکت رسیده عربستان سعودی فتوای حرمت فروش منزل و زمین هایی در شهرها و روستاهای سنی نشین را صادر کرده بود./980/ب902/ک
 
 
   
ارسال نظرات