۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۳۵۰۴۱
امام جمعه اردبیل:

قرآن به تمام نیازهای بشر پاسخ داده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل قرآن را کتاب تربیت بشریت برای نیل به سعادت دنیوی و اخروی دانست و گفت: مهجوریت آموزه های قرآنی در شئون زندگی موجب بروز مشکلات اجتماعی و اخلاقی شده است.
حجت الاسلام سيدحسن عاملي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در محفل انس با قرآن کریم در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل اظهار داشت: بی شک بهره مندی از قرآن مستلزم برقراری انس دائمی با این کتاب الهی است تا بتوان با استفاده از روشنایی این چراغ الهی از خطرات شیاطین در امان بود.

 

وی با تاکید بر این‌که انسان تنها برای خوردن و خوابیدن خلق نشده است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید زمینه های لازم را داشته باشد تا انسان را از خاک به افلاک ببرد، تربیت امری است که به صورت یک جانبه و یک سویه محقق نمی‌شود بلکه تحقق آن نیازمند تربیت‌دهندگان و مربیان زبده و باهوش است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری قرآن را کتاب تربیت بشریت برای نیل به سعادت دنیوی و اخروی دانست و افزود: آموزه های اسلام بیش از رشد جسمانی، به تعالی معنوی و حقیقی بشر توجه دارد، چرا که اگر فکر انسان بزرگ شود، کارهای بزرگ تحقق می‌ یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تربیت و حکومت را دو رکن مهم و ارزشمند در سرنوشت انسان دانست و گفت: خداوند به عنوان نخستین معلم انسان در قرآن کریم مبدا و محور حرکت انسان را تربیت و رشد واقعی توصیف می‌ کند و در این باب شایسته است معلمان دینی ظرایف این تربیت اسلامی و دینی را مدنظر قرار دهند.

 

وی برگزاری محافل انس با قرآن را گامی ارزشمند در جهت تربیت نسل قرآنی و دینی برای جامعه اسلامی دانست و افزود: اگر جامعه اسلامی و مسلمانان از قرآن و آموزه های معنوی آن فاصله بگیرند، قطعا دچار انحرافات عدیده و معضلات مختلف در عرصه‌های متفاوت خواهند شد.

 

نماینده ولی فقیه در اردبیل با بیان این‌که قرآن به عنوان کلام الهی به تمامی نیازهای انسان پاسخ داده است، تصریح کرد: رشد و تعالی جامعه و رسیدن به مرز سعادت در سایه عمل به فرامین قرآن است، حقیقت آن است که مهجوریت آموزه های قرآنی در شئون زندگی موجب بروز مشکلات اجتماعی و اخلاقی شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان با تاکید بر این‌که محافل نورانی قرآن نباید تنها در ماه مبارک رمضان خلاصه شوند، تصریح کرد: برپایی محفل انس با قرآن در طول سال می تواند در ترویج فلسفه قرآنی و اندیشه های الهی در جامعه بسیار تاثیرگذار باشد و این مهم جامعه را به سمت معنویت پیش خواهد برد./935/پ202/ب

ارسال نظرات