۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۲۳۵
امام جمعه کرمانشاه:

شب قدر قله معنویت ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با تاکید بر استفاده معنوی از شب قدر گفت: شب قدر فرصتی است برای توبه و انابه کردن و شب اقرار به بندگی و بازگشت به خدای متعال است و می توان شب قدر را قله ماه مبارک رمضان دانست.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

 

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه بیان داشت: شب قدر منزلت و جایگاهش همراه نامش است و شب قدر شب سلام است و ندای سلام تا مطلع الفجر برقرار است.

 

وی افزود: باید توجه شود که نهایت استفاده را از این شب رحمت و به تعبیر مقام معظم رهبری شب دعا برد، علمای اخلاق هم تاکید دارند این شب اختصاص داده شود به دعا و راز نیاز و انسان جان و دل خود را مرتبط و متصل با خدای متعال سازد.

 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: به فرمایش بزرگان شب قدر باید درک شود و این درک شدن به واسطه خواندن نماز و قرائت قرآن و خواندن ادعیه وارد شده و دست گیری از نیازمندان حاصل می شود و هر یک از ما باید راه اتصال و درک این شب عزیز را بیابیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین علما گفت: شب قدر شب ولایت است، در این شب گرامی است  که مقدرات یک ساله تنظیم شده، که ولایت امام زمان(عج) اشراف بر این مقدرات دارد.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با تاکید بر استفاده معنوی از این شب افزود: شب قدر فرصتی است برای توبه و انابه کردن و شب اقرار به بندگی و بازگشت به خدای متعال است و می توان شب قدر را قله ماه مبارک رمضان دانست.

 

وی گفت: حضرت رسول(ص) در شب قدر بچه ها را بیدار نگه می داشتند اگرچه کودکان تکلیف بر عبادت نداشتند اما وجود نازنین پیامبر(ص) همین نفس بیدار ماندن را اهمیت می دادند و همه این ها عظمت و منزلت این شب را می رساند.

 

امام جمعه کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله شبهای قدر مساجد مملو از حضور جوانان است اما توصیه من این است که در طول سال ارتباط خود را با خداود متعال قطع نکنند و حضور در مساجد منحصر در این ایام نباشد و با اتصال دائمی خود مساجد و بندگی روح و جان خود را در برابر وسوسه های شیطان بیمه کنند./967/ت302/ب

ارسال نظرات