۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۵۲۴۳
همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد؛

موقوفه های قرآنی استان معرفی می شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: موقوفه های قرآنی استان در هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس معرفی می شوند.
موقوفه های قرآنی استان معرفی می شوند
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سید محمد فتحی اظهار داشت: نمایشگاه در دو بخش قرآنی و عترت برگزار می شود و هشت امامزاده شاخص استان و فعالیت های فرهنگی در خصوص ائمه اطهار علیهم السلام از جمله طرح بصیرت عاشورایی و یاس نبوی برگزار شده طی سال گذشته توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه معرفی می شود.
وی عنوان کرد: معرفی فعالیت های قرآنی از جمله جلسات تفسیر، محافل قرآنی و آموزش قرآن، مسابقات قرآن و اذان و ابتهال از بخش های نمایشگاه می باشد.
مسوول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه در خصوص بخش های غرفه گفت: کارگاه تصحیح قرائت نماز توسط کارشناسان، برگزاری محفل قرآنی ویژه خردسالان و گزارش 29 دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در غرفه برپا است.
وی معرفی موقوفات قرآنی استان را از دیگر بخش های غرفه برشمرد و گفت: موقوفه های قرآنی استان بیش از 430 مورد است که معرفی خواهند شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس برپا می شود و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از 21 الی 27 مرداد از ساعت 17 تا 24 دایر است.
 
طرح ضیافت الهی و طرح مودت در امامزاده علی اکبر(ع) داورزن برگزار شد
 محسن گلستانی، سرپرست اداره اوقاف داورزن اظهار داشت: شب گذشته طرح ضیافت الهی و طرح مودت به طور همزمان با حضور 250 نفر از اعضای ستاد نماز جمعه ، خانواده شهدا و خیرین در بقعه مبارکه امامزاده علی اکبر(ع) برگزار شد.
وی عنوان کرد: در این مراسم حجت الاسلام مداحی، امام جمعه شهرستان در خصوص حصرت علی(ع) و عدالت ایشان سخنرانی کرد.
گلستانی ادامه داد: حجت الاسلام مداحی تعداد حافظان قرآن درایران اسلامی را نسبت به آن چه باید باشد بسیار با فاصله خواند و و مردم را تشویق به ثبت نام در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن نمود.
وی اضافه کرد: طرح مودت امامزاده علی اکبر(ع) برای میهمانان تشریح و فرم های مربوط بین آنان توزیع شد.
گلستانی از دیگر برنامه های این مراسم را افطاری، مداحی و تعزیه داری امام علی(ع) عنوان کرد./930/د102/ب
ارسال نظرات