۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۳۲۸
حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

بت‌سازی از شخصیت‌ها از مهم‌ترین دلایل انحراف سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بت سازی از شخصیت های را از مهم ترین دلایل انحراف سیاسی عنوان کرد.
حجت الاسلام آقاتهراني نماينده مردم تهران در مجلس هشتم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نشریه 9دی،حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی درباره آخرین تحولات مربوط به تدریس اخلاق در دولت گفت: در اوائل کار دولت بنده روزهای یکشنبه و چهارشنبه برای اعضای کابینه درس اخلاق می‌گفتم. پس از تصدی نمایندگی مردم تهران در مجلس به دلیل لزوم رسیدگی به امور نمایندگی روزهای چهارشنبه آیت الله حائری شیرازی به تدریس اخلاق پرداختند وبنده یکشنبه‌ها اخلاق می‌گفتم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی ادامه داد: درحال حاضر با اینکه آقای احمدی‌نژاد خیلی تاکید دارند که جلسات درس بنده ادامه یابد اما به دلیل تمرکز کار نمایندگی نمی‌توانم به دولت بروم. استاد اخلاق دولت گفت: کمیسیون فرهنگی با حدود 85 نهاد ارتباط دارد و کار در این کمیسیون زیاد و تعداد ما اندک است و هر چه تلاش می‌کنیم، باز هم به برخی کارها نمی‌رسیم. باید یک برنامه چهارساله برای کمیسیون تدوین کنیم تا کارها براساس برنامه پیش رود و دوست دارم بیشتر برای کارهای مجلس وقت بگذارم و لذا پیشنهاد دادم عزیز دیگری برای دولتی‌ها اخلاق بگوید. برخی تصور می‌کنند که تدریس اخلاق همان20 دقیقه که مباحث مطرح می‌شود، زمان می‌برد اما واقعا" این کار تقریبا" یک روز کامل وقت بنده را می‌گرفت.
وی تصریح کرد: شنبه‌ها می‌رفتم قم و از ساعت 8 الی 12 ظهر بعد از تحقیق و مطالعه کتاب مختلف، متنی که قرار بود تدریس شود تایپ می‌کردم وساعت یک خدمت ‌آیت الله مصباح می‌دادم تا ایشان هم نظر دهند و بعد از اعلام نظر ایشان دوباره متن را اصلاح می‌کردم. حقیقتا" علاقمند بودم اخلاقی که برای دولتی‌ها گفته شود که در شأن رئیس جمهور آقایان وزرا باشد وکم نمی‌گذاشتم اما الان فرصت این کار را ندارم.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: یک‌بار بین دوران فتنه و ایام انتخابات، حضرت آقا در نمازجمعه مطالبی در باب تفسیر دعای مکارم الاخلاق فرمودند که من خیلی خوشحال شدم بحث خوبی را برای دوستان دولت انتخاب کردم. در این دعا حضرت سجاد(ع) خیلی زیبا ملاک سنجش حق و باطل را تبیین کرده و خط ناب را نشان می‌دهند و بنده هم مایل بودم تفکر ناب و نگاه‌های درست را مشخص کرده و مسائل اشتباه را روشن کنم.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل بروز انحراف سیاسی این است که گاهی بدون اینکه خودمان هم بدانیم، شخصیت‌ها برای ما مهم می‌شوند و حرف آخر را می‌زنند در حالی که سیاست اسلامی این نیست. نباید شخصیت‌ها برای انسان مطرح باشند، بلکه معصوم(س) می‌فرمایند «حق را بفهمید و شخصیت‌ها و اهل حق را با آن بسنجد؛ نه این که حق را با آنها». برخی اوقات بعضی از دوستان وزرا سؤال می‌کردند اما معمولا" چون وقت ما 20 دقیقه بیشتر نبود، فرصت برای محاجه پیش نمی‌آمد. بنده هم چون خیلی اهل پر حرفی نیستم، مطالب را از قبل آماده می‌کردم و ارائه می‌دادم و اتفاقا" یکی از نقدهای آیت الله مصباح که گاهی گوشه مطالب بنده می‌نوشتند هم این بود که مطالب خوبی است اما نمی‌توان در فرصت کم تبیین کرد. نظر حضرت استاد این بود که طرح برخی مطالب متناسب با این جلسه نیست وبیان آن‌هال ایجاد سؤال و شبهه می‌کند و نمی‌توان در وقت اندک به آنها پاسخ داد و لذا بنده هم از آن موضوع صرف‌نظرمی‌کردم. استاد اخلاق دولت گفت: در بین دوستان دولت، خود آقای احمدی‌نژاد بیش از همه درباره موضوعاتی که مطرح می‌کردم، مباحثه و چالش می‌کرد وبنده هم اگر پاسخی داشتم ارائه می‌کردم والا در جلسه بعد به سؤالات پاسخ می‌دادم.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطر نشان کرد: اگر واقعا" مطلبی را از دوستان دولت می‌دیدم، در جلسه‌ای [ خصوصی] با آقای احمدی‌نژاد بحث می‌کردم و می‌گفتم که عزیزم این نگاه یا این کار اشتباه است./971/پ203/ج
ارسال نظرات