۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۳۵۳۶۶

اخبار کوتاه از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ پیام همدردی محسن رضایی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی و تولد یک نوزاد ورزقانی بعد از زلزله از مهمترین اخبار کوتاه مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی است.
مصيبت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد حسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران از قرائت گزارشی از زلزله استان آذربایجان شرقی توسط نمایندگان و مسؤولان اجرایی،امروز در جلسه علنی مجلس خبر داد و گفت: نمایندگان شهرهای ورزقان، اهر و دیگر مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی امروز گزارشی از خسارات زلزله در صحن علنی مجلس قرائت خواهند کرد.

 

وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی و امداد رسانی فوری به آسیب دیدگان ناشی از زلزله هستند، افزود: همچنین مسؤولان اجرایی مرتبط با امداد رسانی به مردم گزارشی دقیق از میزان کشته و زخمی ها و اقدامات صورت گرفته برای کمک رسانی به زلزله زدگان ارائه خواهند کرد.

 

محسن رضایی با زلزله زدگان شمالغرب کشور اظهار همدردی کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت زلزله اخیر شمالغرب کشور پیامی صادر و اعلام کرد: در آستانه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان حادثه ای گران بار کام همه ما را تلخ کرد؛ بر اثر زلزله ای در شمال غرب کشورمان، تعدادی از هموطنان عزیز آذری دیده بر جهان بستند و برخی نیز مجروح شدند و خسارت های بسیاری به بار آمد.

 

در این پیام آمده است: این مصیبت را به پیشگاه حضرت صاحب(عج)، رهبر فرزانه انقلاب، و همه شهروندان ایران، بویژه هموطنان آذری، بخصوص مردم سلحشور و شهید پرور اهر، ورزقان و هریس، تسلیت و تعزیت عرض می کنم. انشاء الله خدای رحمان و رحیم، در این شب های مقدس، رفتگان این حادثه را قرین رحمت گرداند و به بازماندگان و صدمه دیدگان صبر و سلامت عطا فرماید. لازم است مسئولان و متولیان امور با همه امکانات به یاری مردم بشتابند و از آلام ایشان بکاهند.

 

تولد یک نوزاد ورزقانی بعد از زلزله

صبح روز گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر خانمی را به بیمارستان صحرایی ورزقان رساندند که در آستانه وضع حمل قرار داشت. با کمک امدادگران و تیم پزشکی نوزاد متولد شد.

 

حال عمومی مادر و نوزاد، هر دو خوب گزارش می شود. مادر این نوزاد عنوان داشته اسم فرزندش را «امید» می گذارد.

 

زلزله زدگان در اسرع وقت ساماندهی می شوند

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان هریس به مردم اطمینان داد دولت در اسرع وقت امور زلزله زدگان شهرستان های ورزقان، اهر و هریس را سامان می دهد.

 

وی افزود: با گذشت کمتر از 10 ساعت از زمین لرزه شاهد حضور اعضای هیئت دولت و قائم مقام شورای مدیریت بحران کشور در مناطق زلزله زده هستیم که این موضوع مایه دلگرمی دست اندرکاران مدریت بحران استان است.

 

بیگی ادامه داد: بعد از وقوع حادثه تقسیم بندی فعالیت های ستاد بحران استان انجام شد و ساعت شش صبح روز گذشته در هر سه شهرستان موفق به خارج کردن حادثه دیدگان از زیر آوار شدیم.

 

به گفته استاندار آذربایجان شرقی 97 روستای شهرستان هریس، 293روستای شهرستان اهر و 47 روستای شهرستان ورزقان بین 40 تا 100 درصد آسیب دیده اند.

 

 

گفتنی است، دو زلزله شدید بخش هایی از استان آذربایجان شرقی از جمله تبریز مرکز این استان را لرزاند که طبق اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز زمین لرزه اول در ساعت 16:53دقیقه به بزرگی 6.2 به عمق 10 کیلومتر در شهرستان اهر و مرکز زمین لرزه دوم در ساعت 17:04 به بزرگی 6 و به عمق 10 کیلومتر در شهرستان ورزقان بوده است./935/د101/ب

ارسال نظرات