۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۵۴۸۱
آیت الله صافی گلپایگانی:

افزایش آمار طلاق به خاطر عدم رعایت تذکرات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: افزایش طلاق در جامعه به دلیل عدم رعایت نکته ها و تذکرات قرآن است، چرا که روابط زن و شوهر روابط قرآنی نیست؛ بنده در دوران جوانی ام بر خلاف امروز اصلا نمی شنیدم که طلاقی صورت گرفته است.
آيت الله صافي گلپايگاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید در دیدار با مسؤولان برگزار کننده نمایشگاه قرآن کریم مشهد که عصر دوشنبه در منزل این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن تشکر از همه مسؤولانی که در برگزاری نمایشگاه قرآن تلاش کرده اند، گفت: باید ارتباطمان را با قرآن حفط و به هر نحو ممکن با قرآن آشنا شویم.

 

وی اظهار داشت: معارف قرآن معارفی حقیقی است. پیغمبر اکرم(ص) در روایت «إنی تارِکُم فیکُمُ الثَّقَلَین کِتابَ اللّه وَ عِترَتی،ما إن تَمَسَکتُم بِهِما لَن تَزِلّوُا اَبَداً وَ إنَهُما لَن یَفتَرِقَا حَتی یَریدَا عَلَی الحَوض؛ من در میان شما دو چیز گرانبها باقی می گذارم، کتاب خدا و اهل بیتم، مادامی که به آن دو بگروید و تمسک بجویید  هرگز گمراه نخواهید شد و آن دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا آنگاه که در حوض کوثر بر من وارد شوند.» بر این مساله تأکید داشته اند.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: این دو امانت بزرگ برای هدایت امت تا روز قیامت بس است و پیغمبر اکرم(ص) به جهت این که در همه جهات برای امتشان هدایت و راهنمایی داشته باشند، این حدیث را از خود به یادگار گذاشته و سفارش کرده اند تا مسلمانان قرآن و عترت را رها نکنند و اگر می خواهند عاقبت بخیر شوند باید مراقبت کنند.

 

وی بیان داشت: برای داشتن جامعه ای دینی و اسلامی و قرآنی باید از راهنمایی های قرآن و اهل بیت(ع) بهره مند شد؛ به هر حال هنگامی که انسان کمی تأمل داشته باشد در می یابد که آیات قرآن مجید، نور و روشنایی است.

 

حضرت آیت الله صافی تصریح کرد: همه آیات قرآن نورانیت دارد. این کتاب آسمانی در رشته های مختلف دینی و علمی بیان شده و در ارتباط با معرفت خدا است و این ویژگی ها در هیچ کتابی وجود ندارد. این مسأله مورد اتفاق علما است که آیات قرآن حاوی معارف توحیدی و انسان ساز است؛ به عبارتی مقاصد حقیقی که بشر می خواهد به آن ها دست یابد، قرآن برای مردم تبیین کرده است.

 

وی با اشاره به این که حریت و آزادی معنوی در آیات قرآن وجود دارد، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم اخلاقیاتی وجود دارد که باید آن‌ها را خواند، تلاوت و تکرار کرد و در درون خودمان همیشه نگاه داریم؛ قرآن دارای پیام ها و اعلامیه هایی است که در تمام دنیا  وجود دارد مانند آیه « یا أیُّهَا النّاسُ إِنَّا خَلَقناکُم مَن ذَکَرٍ وَ أُنثَی وَ جَعَنَاکُم شُعُوباً وقَبَائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَلیم خبیر؛ سوره حجرات، آیه 13».

 

این مرجع تقلید افزود: به هر حال ما هر گونه که می توانیم باید آشنایی خود را با قرآن بیشتر کنیم و جامعه، دانشگاه، و نهاد ها باید قرآنی شوند و در مسیر کمال و میل به مقاصد قرآن حرکت کنند؛ باید حوزه های علیمه نیز در درجه اول با قرآن مرتبط شوند؛ قرآن شناسی امر بزرگی است و تنها در مورد افرادی همانند مولای متقیان علی(ع) می توان گفت که قرآن را شناخته اند.

 

وی با تأکید بر این که جامعه، دولت، ملت و مجلس ما باید قرآنی باشند، اذعان داشت: اگر نهادها با قرآن فاصله داشته باشند نقطه ضعف بزرگی برای آنان پیش خواهد آمد؛ یکی از مطالبی که این چند روز در روزنامه ها دیدم این بوده است که طلاق در جامعه زیاد شده و این بخاطر عدم رعایت نکته ها و تذکرات قرآن است، چرا که روابط زن و شوهر روابط قرآنی نیست؛ بنده در دوران جوانی ام اصلا نمی شنیدم که طلاقی صورت گرفته است بر خلاف امروز./968/پ202/ع

ارسال نظرات