۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۳۵۵۲۴
امام جمعه شبستر:

روحیه ضدصهیونیستی در سران برخی کشورهای عربی وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: کشورهای عربی با اینکه همواره دم از حس ناسیونالیستی اعراب می زنند، اما در قبال مظلومیت مردم فلسطین بی تفاوت هستند و کمر به براندازی دولت ضدصهیونیستی سوریه بسته اند.
روز قدس

 

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح اهمیت حضور گسترده امت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس پرداخت و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در پی منافع خود با هر ایدئولوژی و ترفند سیاسی به پا می خیزد، تا به حکومت غصبی خود مشروعیت بخشد.

 

وی ادامه داد: ارزش های انسانی و اخلاقی از دیدگاه رژیم صهیونیستی معنا و مفهومی ندارد، چنانکه ماه های متمادی مردم مظلوم غزه را تحت شدیدترین جنایات ضدبشری قرار داد و از ورود کاروان های آزادی ممانعت بعمل آورد، چگونه می توان انتظار داشت که این رژیم جنایتکار به فکر امور مسلمین و مردم فلسطین باشد.

 

امام جمعه شبستر با تاکید بر این‌که قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی در برابر اتحاد مسلمین ناچیز خواهد بود، خاطرنشان کرد: جنگ های 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه هیمه توخالی این رژیم سفاک را در هم شکست و این حقیقت را در اذهان تداعی می کند که جهاد و شهادت تنها راه مقابله با رژیم اشغالگر قدس است.

 

وی با اشاره به این‌که کشورهای عربی با اینکه همواره دم از حس ناسیونالیستی اعراب می زنند، در قبال مظلومیت مردم فلسطین بی تفاوت هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه روحیه ضدصهیونیستی در سران برخی کشورهای عربی وجود ندارد و مردم این کشورها نیز تحت عقاید پوچ سران کشورشان حق هیچگونه اعتراضی ندارند، البته بیداری اسلامی طی ماه های گذشته معادلات منطقه ای را بر هم زده و مساله فلسطین به مساله ای جهانی تبدیل شده است.


حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: حکام مرتجع عرب منطقه در شرایطی با حمایت شورشیان و تروریستی های داخلی و خارجی سوریه قصد براندازی دولت بشار اسد را دارند که این کشور بیشترین کمک به مردم فلسطین و مقاومت را در برابر رژیم صهیونیستی از خود نشان داده، در حقیقت سوریه خط مقدم مقابله با اسرائیل بوده است.

 

وی با اشاره به عدم کارایی حکام خودفروخته عرب در حل مساله فلسطین تصریح کرد: پس از جنگ شش روزه، اعراب نه تنها مبارزه با اشغالگران را کنار گذاشتند، بلکه طی قراردادهای ننگین از جمله کمپ دیوید اول و دوم، غزه و اریحا، شرم الشیخ و طرح صلح اعراب و اسرائیل دم از صلح و سازش زدند. به عبارت دیگر مواضع سران دیکتاتور کشورهای عربی، تفاوت چندانی با جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین ندارد.

 

امام جمعه شبستر افزود: همگان در جنگ ناجوانمردانه غزه مشاهده کردند که برخی از کشورهای عرب منطقه کاملاً در کنار اسرائیل قرار گرفتند و موجب کشتار بی رحمانه از سوی رژیم صهیونیستی شدند، البته امروز شاهد نتیجه اعمال ننگین خود هستند. اگر حکام عرب منطقه به تعلقات دنیوی خودشان پشت‌ پا زده و به عزت و سرافرازی جهان اسلام می‌ اندیشیدند، امروز شاهد جنایات بی ‌شمار صهیونیسم و استکبار جهانی در کشور های اسلامی نمی ‌شدیم.


حجت الاسلام محمدزاده در ادامه با اشاره به اهمیت حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امروز در سایه حمایت ‌های معنوی ملل اسلامی کار اسرائیل به استیصال کشیده شده و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، روح مقاومت را در کالبد مسلمانان جهان دمیده است.


وی خاطرنشان کرد:
تنها راه مقابله با اشغالگری و تجاوزات رژیم جعلی صهیونیستی است، همان‌گونه که جوانان حزب الله و سیدحسن نصرالله ثابت کردند، قدرت پوشالی این رژیم اشغالگر از تار عنکبوت نیز سست است، حزب الله ثابت کرد که سازش با اسرائیل همان خیانت تاریخی به مردم فلسطین است./935/
ت302/ب

ارسال نظرات