۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۵۸۰
کارشناس حوزوی:

مبلغان حوزوی مردم را به وقف‌های قرآنی ترغیب کنند

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس قرآنی حوزه علمیه بر لزوم استفاده از مبلغان برای ترغیب و تشویق نیکوکاران به وقفهای قرآنی و ترغیب مردم به حفظ قرآن تاکید کرد.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدپور سلمانی کارشناس فرهنگی و قرآنی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به فرمایش رهبری برای برنامه ریزی در راستای تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور بیان داشت: ابتدا باید برنامه جامع و مدونی برای این طرح تدوین شود که در آن وضعیت موجود حفظ قرآن، نقاط ضعف و نقاط قوت روشن باشد و به دقت ارزیابی شود.

وی ادامه داد: این کار نیازمند تلاش همه جانبه است تا مشکلات شناسایی و رفع شود و یکی از راهکارهای آن برگزاری جلسات با افراد موفق و استادان مطرح برای اتخاذ بهترین روشهای حفط قرآن است.

حجت‌الاسلام احمدپور خواستار ایجاد کارگروه حفظ قرآن در استان قم از سوی نهادهای متولی شد و گفت: باید با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه استان قم از فراگیران ثبت نام صورت گیرد و سطح آنان ارزیابی و برنامه ریزی لازم برای رسیدن به هدف حفظ قرآن در مدت معینی اجرایی شود.

وی افزود: اگرچه در موقوفات و بقاع کارهای زیادی در زمینه فرهنگی صورت گرفته و می گیرد اما باید با استفاده از مبلغان حوزه و برگزاری دوره های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت رونق بیشتری به آن داده شود.

این کارشناس فرهنگی برگزاری کلاسهای روش تدریس حفظ و مفاهیم برای مبلغان حوزه را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: مبلغان می توانند با تقویت بنیه خود به عنوان سفیری برای سازمان اوقاف به تشریح برنامه های قرآنی این سازمان پرداخته و مردم را به روآوردن به حفظ قرآن و نیکوکاران را به انجام موقوفات قرآنی ترغیب کنند.

حجت‌الاسلام احمدپور اظهار داشت: برای اجرای این طرح نیازمند تبلیغ همه جانبه هستیم و تمسک و استناد به آیات و روایات فراوانی که در این زمینه وجود دارد می تواند راهگشا باشد؛ باید اهمیت وقف و آثار و برکات آن برای مردم تشریح شود.

وی بهره مندی از قالب های مختلف هنری و تبلیغی مانند فیلم، بروشور، مقاله، برگزاری مسابقات و ... با موضوع وقف را از جمله راهکارهای مناسب برای ترغیب و تشویق مردم به وقف های قرآنی دانست.

این کارشناس وقف را صدقه جاریه ای دانست که پرونده آن هیچگاه بسته نخواهد شد و تصریح کرد: برپایی همایشهای سالانه وقف که هم اکنون از سوی اوقاف انجام می شود کار شایسته ای در این زمینه است./919/د103/ن

 

ارسال نظرات