۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۷۱۸
حماسه ای دیگر در راه است؛

دعوت مراجع و علما از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در آُستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخواندند.
 راهپيمايي روز قدس راهپيمايي روز قدس
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان عموم مردم را به حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند. 
ملت ایران در روز قدس مشتی بر دهان دشمنان اسلام و فلسطین خواهد زد
بر اساس این گزارش حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار صدها نفر از آزادگان سرافراز کشور، مسئله قدس را مسئله اساسی دنیای اسلام برشمردند و تأکید کردند: به فضل الهی، امسال نیز ملت مسلمان ایران، در روز قدس با حرکت خود مشتی بر دهان دشمنان اسلام و فلسطین خواهد زد.
ایشان غصب سرزمین اسلامی فلسطین و اسکان صهیونیستها در این سرزمین را مبنای مهندسی معیوب خاورمیانه و ریشه مشکلات دهه های اخیر ملتهای این منطقه دانستند و خاطرنشان کردند: اگر این توطئه نبود این جنگها، اختلافات و دخالتهای سلطه گران و زورگویان نیز بوجود نمی آمد.
تلاش غرب برای فراموش شدن فلسطین
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: صهیونیستها و حامیانشان سعی فراوان می کنند تا مسئله فلسطین در افکار عمومی ملتها به فراموشی سپرده شود اما دنیای اسلام باید در مقابل این خدعه و توطئه بایستد.
ایشان با اشاره به توجه خاص و تأکید امام خمینی(ره) بر مسئله فلسطین از همان اوایل شکل گیری نهضت اسلامی افزودند: پیروزی انقلاب اسلامی تلاش سلطه گران را برای فراموش شدن غصب فلسطین با یک مانع تاریخی روبرو کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی تلاشها برای فراموش شدن مسئله فلسطین افزودند: در همین چارچوب بحث شیعه و سنی و هلال شیعی را مطرح می کنند در حالی که 60 سال است ملت فلسطین زیر چشم اینگونه افراد تحت فشار است اما صدایی از آنها بر نمی آید.
ایشان سؤال کردند: آیا مطرح کردن نام جمهوری اسلامی که مسئله فلسطین را بازسازی و احیا کرده است به عنوان خطر دنیای اسلام و سکوت در برابر فجایع صهیونیستها خیانت نیست.
 رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ایستادگی ملت ایران در مقابل توطئه فراموش شدن فلسطین و قدس شریف افزودند: مسئله قدس برای ما، مسئله تاکتیکی نیست بلکه از اعتقادات عمیق اسلامی سرچشمه می گیرد و ما نجات این کشور اسلامی از سلطه و چنگال غاصبان صهیونیست و حامیان بین المللی آنها را یک وظیفه دینی می دانیم و دیگر ملتها و دولتهای اسلامی نیز باید با همین چشم به موضوع فلسطین نگاه کنند.
همه در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز با تاکید بر حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: همه مسلمانان بدون استثنا از هر مذهب و دینی می توانند در راهپیمایی روز قدس شرکت و فریاد خود را بر علیه جهانخواران بلند کنند.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد مرکزی انتقاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل را از ابتکارات مهم و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام دانست و گفت: قبلا ابتکار عمل در مساله فلسطین اشغالی، دست چپی ها بود، بعد از مدتی رنگ نژادی به خود و هیچ گونه قدرت نفوذی نداشت، اما بعد از آن که رنگ اسلامی به خود گرفت سرنوشت تغییر کرد و اسرائیل در موضع ضعف قرار و فلسطینیان در موضع قوت و قدرت قرار گرفتند و اگر این تحول ایجاد نمی شد حزب الله لبنان نمی توانست آن ضرب شست را به آنها وارد کند.
این مرجع تقلید با تاکید بر تقویت این عامل، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی روز قدس باید به روز همگانی اعتراض علیه اشغالگران تبدیل شود و این حکومت غاصب باید در دنیای اسلام و خارج از دنیای اسلامی به عنوان یک رژیم متجاوز و اشغالگر محکوم شود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که روز قدس هزینه خاصی ندارد، اما نتایج آن بسیار زیاد است و کمتر حرکتی این گونه هست، ابراز داشت: همه مسلمانان بدون استثنا از هر مذهب و دینی می توانند در راهپیمایی روز قدس شرکت و فریاد خود را بر علیه جهانخواران بلند کنند. 
ماهیت رژیم صهیونیستی برای همه روشن شده است
وی با بیان این که روز قدس نتایج بسیار مثتبی برای مسلمانان دارد، افزود: امروز مساله قدس و حمایت از آنها وجوب شرعی پیدا کرده و رضایت شوهر برای حضور در راهپیمایی این روز ملاک و شرط نیست و ما هم خودمان در این راهپیمایی شرکت و هم مردم را به حضور دعوت می کنیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی حضور در این راهپمایی را موجب تقرب به خدا در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: امیدواریم همه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند و از مواهب آن برخوردار شوند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز ماهیت رژیم اسرائیل برای همه روشن شده است، اسرائیل رژیمی غاصب، زورگو و متجاوز و ابزاری برای منویات فاسده قدرت های زورگوی دنیا است.
با شرکت در راهپیمایی روز قدس به حمایت از سوریه برمی‌خیزیم
حضرت آیت الله سبحانی نیز در دیدار اعضای این ستاد، ضمن تشریح شرایط خاص راهپیمایی روز قدس امسال و ضرورت شرکت با شکوه مسلمانان در این اجتماع بین المللی، گفت: امسال با شرکت در این مراسم به حمایت از سوریه به عنوان خط مقدم مبارزه با اسراییل خواهیم پرداخت.
وی در تبیین ارتباط مسأله سوریه با روز قدس و ضرورت حفظ این کشور، گفت: سوریه همواره در مقابل صهیونیست‌ها بوده و سالیان درازی است که خط مقدم مبارزه با این رژیم غاصب است؛ همه شیاطین جمع شده اند تا این کشور را تضعیف کنند، کسانی که علاقه مند به قدس و جهاد در این راه هستند بدانند که سقوط سوریه به ضرر مسلمانان و به نفع اسراییل غاصب است.
علما و روحانیان نسبت به مسأله سوریه و قدس بی تفاوت نباشند
این مرجع تقلید، هدف دیگر از شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال را حمایت از سوریه و مدافعان قدس شریف دانست و تأکید کرد: علما و روحانیون نباید نسبت به این مسأله بی تفاوت باشند؛ همه اقشار اجتماع یک دست و یک زبان باشند و در جهت حل این مسأله تلاش کنند.
حضرت آیت الله سبحانی مسجدالاقصی را مکانی مقدس و مورد توجه قرآن دانست و تصریح کرد: نام این مسجد در سوره اسراء آمده است و این نشان از اهمیت و تقدس این مکان دارد؛ مسجد الاقصی قبله‌ اول مسلمان و همواره مورد عنایت ایشان بوده است، با اینکه قبله به مکه تغییر کرد اما همچنان از قداست و عظمت ویژه ای برخوردار است.
وی در تبیین اهمیت حفظ مسجد الاقصی به دست مسلمانان، گفت: بیش از 14 قرن است که این مکان مقدس از سوی مسلمانان حفظ و نگهداری شده است؛ صهیونیست ها جمعیتی را از اطراف دنیا جمع کرده اند تا این مسجد را تصاحب کرده و نابود کنند.
 رژیم صهیونیستی در انزوای کامل قرار گرفته است
 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس اطلاعیه‌ای صادر و مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی این روز دعوت کرد.
در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: نبرد سی‌ و سه روزه‌ی جوانان و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان و نبرد بیست و دو روزه‌ی مردم قهرمان غزَه، تابوی شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را شکست و ناکارآمدی تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی و کفر را در برابر اسلحه ایمان جوانان مسلمان، برای جهانیان به نمایش درآورد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است: سرنگونی دولت مبارک – که بزرگ‌ترین متحد رژیم صهیونیستی بود – و ظهور اسلام خواهان در مصر و نابودی دیگر دیکتاتورهای منطقه، اوضاع را بر دولتمردان صهیونیستی سخت ساخته و رژیم جعلی صهیونیستی را در انزوای کامل قرار داده است. تلاش سران استکبار برای بحران‌آفرینی در سوریه، که همواره در خط مقدم حمایت از فلسطین و مبارزه با اسرائیل بوده، مصداق بارزی از این ضعف و انزواست. آنچه گفتیم اهمیت روز قدس امسال را بیشتر و وظیفه‌ی همگان را دو چندان می‌سازد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامی‌داشت روز جهانی قدس و آرزوی نابودی اسرائیل و پیروزی ملت مظلوم فلسطین، همگان را به شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می‌نماید.
مردم در روز قدس هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا و اسرائیل بزنند
آیت الله علوی گرگانی از استادان درس خارج حوزه علمیه قم نیز در پیامی از عموم مردم خواست با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا و اسرائیل و مزدوران غربی آنها بزنند.
در پیام این استاد برجسته حوزه علمیه قم آمده است:‌ امسال روز قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا در بسیاری از کشورهای منطقه شاهد بیداری اسلامی هستیم و از طرف دیگر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و اذناب و حامیان او از کشورهای غربی و اسرائیل خون آشام و بعضی از کشورهای به ظاهر اسلامی کمر همت بسته اند که این دستاورد مهم را به شکست بکشانند.
در پیام آیت الله علوی گرگانی تاکید شده است: بر امت اسلامی و همه آزادگان جهان بالخصوص مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی لازم است که برای محو تفکر صهیونیسم جهانی در روز قدس در راهپیمائیهای این روز حضور یابند و هر چه فریاد دارند بر سر آمریکا و اسرائیل و مزدوران غربی و عربی آنها بزنند تا ان شاءالله دفع شر آنها بشود.  
حمایت از مقاومت حرکتی در راستای آزادسازی قدس است
آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که راه آزادی قدس با پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ‌های 33 و 22 روزه رقم خورد، ابراز کرد: این پیروزی‌ها با بیداری اسلامی و تحولات پی در پی منطقه هموارتر شده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضعف رژیم غاصب اسرائیل را به خاطر الهام گرفتن کشورهای منطقه از گفتمان انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: رژیم صهیونیستی امروز بیش از هر زمان دیگری تهدید پذیر شده است.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که آزادی قدس عمق استراتژیک گفتمان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: خط مقاومت و تلاش برای آزادی قدس پیروزی‌های پی در پی را برای اسلام بوجود آورده و استکبار را شکست پذیرتر از همیشه کرده است.
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: افزون بر مشکلات اقتصادی و سیاسی استکبار جهانی دست اندازی‌های آنها به منطقه و برنامه‌هایی که علیه گفتمان انقلاب اسلامی دارند دچار بن بست شده و به نتیجه نرسیده است.
وی به تلاش‌های استکبار جهانی برای ضربه زدن به مقاومت سوریه اشاره و آن را آخرین حربه دشمنان توصیف کرد و گفت: استکبار جهانی در تلاش است تا نخستین خط مقاومت در منطقه را از بین ببرد و در این راه از همه توان دیپلماتیک و امکانات مادی و تسلیحاتی و ظرفیت بسیج ترویست‌ها و القاعده استفاده می‌کند. 
رژیم صهیونیستی به انتهای خط رسیده و رو به زوال است
خبرگزاری رسا ـ عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هدف از برگزاری راهپیمایی روز قدس را آگاه سازی ملت ها دنیا برای شناخت رژیم غاصب فلسطین دانست و گفت: مردم باید نسبت به این غده سرطانی هوشیار شوند تا فریب نخورند.
آیت الله حسن ممدوحی در گفت و‌گو با رسا، پیام راهپیمایی روز قدس را معرفی اسراییل به عنوان غده سرطانی دانست و اظهار کرد: هدف این است که مردم جهان را نسبت به این رژیم جعلی هوشیار شوند تا فریب نخورند.
وی با اشاره به پیشرفت جریان بیداری اسلامی، گفت: راهپیمایی روز قدس امسال حساس تر از سال‌های گذشته است و حضور با شکوه و پرشور مسلمانان جهان موجب دلگرمی کشورهای اسلامی می شود چراکه دشمن مشترک مورد هجمه قرار می گیرد و این اتحاد امت اسلام را در پیگیری اهداف خود مصمم می کند.
 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که رژیم صهیونیستی به انتهای خط رسیده است، تصریح کرد: این رژیم جعلی رو به افول و زوال است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، حمایت برخی از حکام مرتجع منطقه از رژیم صهیونیستی را ناشی از ضعف سیاستمداری آن‌ها دانست و گفت: این‌حمایت موجب سقوط زود هنگام آن‌ها می شود.
آیت الله ممدوحی با بیان این که مقابله حکام مرتجع با جریان مقاومت به ضرر خودشان تمام خواهد شد، گفت: آن‌ها از روی بدبختی و ناچاری و برای حفظ موقعیت خود این کار را می کنند.
 روز قدس نشان می دهیم به هیچ وجه از مواضع اصولی خود کوتاه نمی آییم
مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا شرکت در راهپیمایی روز قدس را دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قبله اول مسلمانان دانست و گفت: مردم با حضور با شکوه خود نشان دهند که تحریم ها و توطئه دشمنان هیچ تأثیری در مواضع به حق ما نمی گذارد.
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ایستادگی در مقابل ظالم و حمایت از مظلوم را بر اساس قرآن و راوایات معصومین(ع) یک وظیفه دینی دانست و گفت: امیرمؤمنان علی (ع) به امام حسن (ع) و امام حسین(ع) می فرماید در مقابل ظالم بایستید و دشمنی کنید و همراه و یاور مظلوم باشید.
مدیر حوزه های علمیه سراسرکشور با اشاره به تهدیدها و توطئه‌های رژیم اشغالگرقدس برای تخریب مسجدالاقصی، خاطرنشان کرد: آنها هرچند مدت یک بار برنامه و نقشه جدیدی برای تخریب بیت المقدس طراحی می کنند؛ مسلمانان هرساله با شرکت در راهپیمایی روز قدس مخالفت خود را با اهداف شوم دشمن اعلام کرده و جلوی تخریب قبله اول مسلمانان را می گیرند.
امام جمعه قم روز قدس امسال را دارای ویژگی خاصی دانست و گفت: باتوجه به افزایش فشار دشمنان در تحریم ها علیه ملت ما برای دست کشیدن از اهداف انقلاب خود، با حضور خود در راهپیمایی روز قدس نشان خواهیم داد که ما شکست ناپذیر هستیم و به هیچ وجه از مواضع به حق خود کوتاه نخواهیم آمد و از تصمیم ها و اراده خود منصرف نمی شویم.
آیت الله حسینی بوشهری شرکت مردم در این راهپیمایی را ایستادگی در برابر زیادخواهی های دشمنان خواند و افزود: مردم باید از این طریق عظمت و شکوه خود را به رخ استکبار و ابرقدرت ها بکشند و نشان دهند که همواره همراه و همگام با رهبر معظم انقلاب هستند. 
شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس مبنای قرآنی دارد
آیت الله سید احمد خاتمی نیز ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: قرآن مسلمانان را امت واحده می داند و می فرماید« وَإِنَّ هَـٰذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً» بنابراین باید امت اسلامی به حمایت از مسلمانانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند، بپاخیزند.
وی با اشاره به 60 سال اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی گفت: کمترین کاری که جهان اسلام می تواند در این رابطه انجام دهد شرکت در راهپیمایی و خروش علیه رژیم غاصب صهیونیستی است.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، نفس شرکت در راهپیمایی روز قدس را یاری از مظلوم و دشمنی با ظالم عنوان و خاطرنشان کرد: این وصیت امام علی (ع) در پایان عمر شریف شان است که «کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا؛ دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید».
آیت الله خاتمی با اشاره به خیزش و بیداری اسلامی، برگزاری راهپیمایی باشکوه تر نسبت به سال های گذشته را اقتضای شرایط کنونی دانست و گفت: راهپیمایی روز قدس امسال این پیام را دارد که همان طور که کشورهای تونس، مصر، لیبی، یمن، توانستند در مقابل حکام ظالم خود بایستند، جهان اسلام نیز می تواند با وحدت و خروش یکپارچه رژیم جعلی اسراییل را از صحنه براندازد.
وی روز جهانی قدس را از شعائر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: مردم با شرکت در راهپیمایی این روز بیعتی مجدد با انقلاب و نظام اسلامی انجام می دهند و اثبات می کنند که در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی خود حاضرند. 
روز قدس، روز نمایش وحدت و اقتدار امت اسلامی است
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور در بیانیه ای، با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین، روز قدس را روز نمایش وحدت و اقتدار امت اسلامی عنوان کرد. 
در بیانیه مرکز مدیریت حوزه ها علمیه آمده است: ملت سرافراز و سلحشور ایران اسلامی همراه با آزادی خواهان عدالت طلب جهان اسلام در سالروز قدس شریف، به ندای بزرگ آزادی خواه قرن، خمینی کبیر (ره) لبیک گفته و همنوا با رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در این ره آورد بزرگ اسلامی شرکت خواهند نمود.
جهان اسلام در شرایطی به استقبال این یادگار ارزشمند امام راحل(ره) می رود که فلسطین مظلوم و قدس شریف به عنوان نماد همبستگی و نقطه ثقل وحدت اسلامی همچنان با حمایت سردمداران جنایت پیشه استکبار جهانی تحت اشغال تجاوزگران صهیونیست قرار دارد.
در هنگامه بیداری اسلامی، سازشکاری برخی از سران کشور های عربی، دندان طمع را برای تعمیق جنایات صهیونیستی و القای اختلافات مذهبی و عدم بیان اشتراکات تیز کرده و همچنان پس از گذشت نیم قرن از اشغال سازمان یافته فلسطین و به ویژه نوار غزه، به جنایات بشری خود و ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین، تخریب گسترده زیر ساختهای اقتصادی و کشتار مردم بی دفاع به ویژه زنان و کودکان ادامه می دهد.
روز جهانی قدس تبلور عینی حمایت ملتهای آزاده و مستقل جهان از قیام ملت‌ قهرمان و مظلومی است که با تکیه بر اراده پولادین خویش، فریاد رسای خود را برای رفع کامل اشغال از سرزمین پیامبران و آزادی قدس شریف سر داده است.
حوزه های علمیه در این روز بزرگ نمایش بزرگ وحدت و اقتدار مسلمین جهان، همنوا با ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی فریاد "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر خواهد داد و عزم راسخ خود را برای نابودی اسرائیل و آزادی قدس عزیز اعلام خواهد نمود که وعده الهی صادق است و فتح و ظفر از آن خداست.
گفتنی است، سایر نهادهای حوزوی نیز در اطلاعیه های جداگانه ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کردند: حوزویان نیز همگام با دیگر اقشار انقلابی و متعهد ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد و بار دیگر ضمن تجدید بیعت با آرمان های والای امام راحل، انقلاب اسلامی و تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب، خشم و انزجار خود را از صهیونیست ها، آمریکا و حامیان آنها ابراز و رساتر از هر زمان دیگری فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهد داد. /924/پ203/ج
ارسال نظرات