۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۱۶۷
سردار نقدی:

بسیج از همه ظرفیت‎های خود برای سازندگی مناطق زلزله زده استفاده می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر فعالیت قرارگاه‌های بسیج سازندگی در مناطق زلزله زده گفت: بسیج از تمام ظرفیت های خود برای سازندگی این مناطق استفاده خواهد کرد.
سردار نقدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، امروز در ادامه بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی با اشاره به نقش سازنده بسیج در امدادرسانی به آسیب دیدگان اظهار داشت: بسیج می تواند برای پیشبرد سریع کارهای، خواسته های مردم و مسؤولان را به همدیگر رسانده و با تشویق مردم برای اجرای خواسته های دولت، گام های مؤثری در سازندگی این مناطق بردارد.

 

وی با بیان این‌که گزارش لحظه به لحظه از مناطق زلزله زده و تهیه یک بولتن جامع اطلاع رسانی از وضعیت زلزله‌زدگان از خدمات فرهنگی بسیج در این مناطق است، خاطرنشان کرد: پیوند معنوی مردم مناطق زلزله زده با بسیجیان مثال‌زدنی است، بسیج نیز از تمام ظرفیت های خود برای سازندگی این مناطق استفاده خواهد کرد.

 

نقدی خطاب به مسؤولان بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی گفت: باید ساخت خانه های محرومان بدون اتلاف وقت و انتظار بودجه قبل از آغاز فصل سرما شروع شده و قرارگاه های بسیج سازندگی در این مناطق فعال شود، تا عموم مردم محروم منطقه از توانمندی های بسیج بهره مند شوند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین انسجام دادن به فعالیت های مردمی، استفاده از ظرفیت های فرهنگی، روانی برای تسکین آلام و ارتقای روحیه امید و همچنین استفاده از توانمندی های مراکز بسیج متخصصین از رسالت عمده بسیج در این مناطق آسیب دیده عنوان کرد و گفت: با وجود سختی کار در این مناطق، رابطه عاطفی میان مردم و بسیج بر سرعت آبادانی خواهد افزود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به این که فصل سرما و کاهش دمای هوا در شهرستان های اهر و هریس و به خصوص ورزقان تا چند روز آینده فرا می رسد، باید مسؤولان مربوطه امکانات لازم و کافی برای ایجاد سرپناه قابل اطمینان برای زلزله زده ها فراهم سازند؛ از این رو باید مدیریت زمان بیش از پیش در نظر گرفته شود.

 

نقدی با تأکید بر ضرورت ایجاد مرکز اطلاعات فوری در مناطق زلزله زده اظهار کرد: آفت کنونی اقدامات و امداد رسانی بهم خوردن تصمیم گیری ها به دلیل اتفاقات پیش بینی نشده است که باید در این زمینه هماهنگی های لازم ایجاد شود، گاهی اوقات حوادث لحظه ای و پیش بینی نشده، کل برنامه ریزی ها را بر هم می زند و کار امداد رسانی را دچار اخلال می کند که باید در این خصوص اقدامات اورژانسی انجام داد.

 

همچنین عباس فلاحی باباجان، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی دولت و مجلس تسهیلات 5/12 میلیون تومانی ساخت مسکن در مناطق زلزله زده به 5/17 میلیون تومان افزایش و کارمزد 4 درصد آنها نیز حذف می شود.

 

وی ادامه داد: جهت ساماندهی احشام روستائیان آسیب دیده با معرفی سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات لازم به ایجاد مکانی مناسب برای دام نیز اعطا می شود تا روستائیان زلزله زده تا مقدمات لازم بر استقرار دام آنها نیز در روستاها فراهم گردد.

 

فلاح در پایان با دعوت مردم به صبر و بردباری گفت: دولت و مجلس تمامی تلاش خود را به کار خواهند بست تا در کمترین زمان ممکن مشکلات عدیده ای که براثر زلزله برای مردم مناطق زلزله زده بوجود آمده با مرتفع شود./935/پ202/س

 

ارسال نظرات