۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۳۶۳۱۸
خطیب جمعه رشت:

عدالت اجتماعی بدون مبارزه با مفاسد اقتصادی محقق نمی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت تحقق اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی را بدون مبارزه کردن با مفاسد اقتصادی امکانپذیر ندانست.
حجت الاسلام اسماعيل پور رضا، امام جمعه موقت رشت


 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسماعیل پور رضا، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با مشخص کردن افق هر سال جهت گیری مردم و مسؤولان را به سمت اولویت های کشور مشخص می کنند.


وی با اشاره به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین عملکرد دولت برای مردم است.


امام جمعه موقت رشت در خصوص توصیه های مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومت موجب پیشرفت کشور می شود.


وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت اقتصادی نیست، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی فرد و جامعه را به سمت مدیریتی منابع برای پیشرفت و تعالی همه جانبه سوق می دهد و
در کشور کمبودی نداریم و باید منابع موجود را به نحو شایسته مدیریت کنیم.

حجت الاسلام پور رضا مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی را از بایسته های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی بدون مبارزه با ظلم و فساد امکان پذیر نیست.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به توصیه های مقام معظم در خصوص حل مشکلات معیشتی مردم و گرانی، اظهار کرد: فشار اصلی گرانی بر مردم با درآمد متوسط و رو به پایین است.

حجت الاسلام پور رضا با اشاره به برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران، گفت: ظرفیت بزرگی در 120 کشور عضو جنبش غیر متعهدها جمع شده است.

امام جمعه موقت رشت، نقش اجلاس جنبش غیر متعهدها را در از بین بردن دو قطبی شدن جهان بسیار برجسته خواند و خاطرنشان کرد: دنیا در حال تحول بزرگی است و ایران نقش مهمی در این تحولات ایفا می کند.

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به بیداری اسلامی و جنبش های ضدسرمایه داری در غرب، اظهار کرد:  برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها نشان دهنده ظرفیت بالای ایران در عرصه سیاست جهانی است./950/پ203/ج

ارسال نظرات