۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۳۴۶
حجت الاسلام پناهیان:

با استفاده از سینما مبانی ناب اسلامی را به دنیا القا کنیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیرضا پناهیان گفت: برای انتقال فرهنگ اسلامی ایرانی به سراسر دنیا دیگر دوره کتاب و روزنامه تمام شده؛ بسیج باید به گردان‌های مستندساز تجهیز شود و با استفاده از سینما مبانی ناب اسلامی را به دنیا القا کند.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان در سلسله نشست ها

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در سلسله نشست های فرهنگی، معاونت فرهنگی، اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، گفت: امروز در کشور ما مردم از فرهنگ و ایمان خوبی برخوردار هستند که باید شکر این نعمات را به جا آورد و طبیعتاً به دنبال رشد آن نیز باشیم.

 وی در ادامه افزود: گر چه انتقادهایی وجود دارد ولی باید مثبت نگر باشیم و اعتراف کنیم که وضعیت ما از اول انقلاب خیلی بهتر شده است، یکی از انتقادها در مورد آموزش و پرورش است ولی با وجود این انتقاد‌ها شاهد آن هستیم که ورودی‌های ما به دانشگاه ها هر سال بهتر از سال قبل است.

 این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نکات بسیار مثبتی در فرهنگ ما وجود دارد ولی باید این نکته را اضافه کنم که این فرهنگ به هیچ وجه در حد دین و آیین ما نیست، برای نمونه ما امکانات و نکات بسیار مثبتی مانند رهبر انقلاب به عنوان یک فرد عالی و بسیار با دقت در مسائل فرهنگی و یا شهدا با وصیت نامه‌های خود به عنوان ذخیره ای پایان ناپذیر را دارا هستیم ولی متأسفانه کمترین استفاده را از این امکانات و نعمت ها نمی‌بریم و در این مورد دچار عجز هستیم.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این که در این دوره از زمان فرهنگ جهان دچار مرگ مغزی شده است افزود: الان بهترین زمان است که سینمای ایران فرهنگ ناب اسلامی ایرانی را به دنیا القا کند و به رشد جامعه جهانی کمک کند و متأسفانه عوامل مذهبی در این مورد مسؤولیت سنگین تری را در قبال دیگر اقشار جامعه دارا است.

وی ادامه داد: دیگر دوران جنگ سخت تمام شده و دیگر مین وجود ندارد که روی آن برویم و معبر باز کنیم، اکنون باید در عرصه فرهنگ پا روی مین گذاشت و با استفاده از این ذخائر غنی، معبری برای همه بشریت باز کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد:  بنده نمی‌توانم بپزیرم که در این جنگ نرم افراد حزب‌الهی با وجود این حجمه سنگین حملات دشمن، تفریحی کار فرهنگی انجام دهند و به قول مقام معظم رهبری این دغدغه ای است که باید نیمه شب به خاطر آن از خواب بیدار شد.

وی یادآور شد: امروز در محیط پیرامون ما برای انواع رشته‌ها متخصص وجود دارد ولی نوبت به فرهنگ که مهمترین بخش جامعه است که می‌رسد می‌بینیم افرادی خوب ولی بدون شایستگی و تخصص شده اند مدیر فرهنگی، و این بزرگترین مانع برای ادامه و رشد کار فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سرفصل‌های کتب علوم انسانی تا به حال نه حوزه مدیران فرهنگی لایقی را در حد انتظار تربیت کرده و نه دانشگاه مسؤول فرهنگی خوب؛ امروز مدیران فرهنگی که سواد فرهنگی مبتنی بر اسلام و قرآن را دارا باشند، اندک هستند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این که اکنون در دنیا سینما است که در فرهنگ سازی حرف اول را می‌زند، بیان داشت: امروز زمان آن شده است که حزب الهی‌ها و بسیجیان، مسؤولیت خود را به خوبی شناسایی کنند؛ بسیج باید به گردان‌های مستندساز تجهیز شود و فرهنگ غنی انقلاب اسلامی را به سراسر دنیا القا کند زیرا دیگر دوره کتاب و روزنامه تمام شده و تمام افکار به سمت تلویزیون سوق پیدا کرده است.

وی در پایان با اشاره به این که این انتقادها از سر دلسوزی و پیشرفت است نه از جهت تخریب افزود: اکنون دنیا ساکت و متوقف شده است و محصول جدیدی برای حرکت ندارد و اکنون منتظر است تا شما با استفاده از فرهنگ اسلام، انقلاب، ولایت، شهادت و امام حسین(ع) در بدنه کارشناسی آن اثر بگذاریم.

شایان ذکر است اولین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، امروز جمعه، سوم شهریورماه، در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد. /9392/پ202/ن  

ارسال نظرات