۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۳۶۴۱۶
نماینده خبرگان رهبری:

التزام عملی به ارزش های دینی نجات‌بخش است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تاکید بر این‌که رمز سعادت در دنیا و آخرت توجه به قرآن و آموزه های نبوی است، گفت: التزام عملی به ارزش های دینی نجات‌بخش است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در افتتاحیه جشنواره فرهنگی و ورزشی فرزندان مهر در اردبیل اظهار داشت: تکریم فرزندان بی‌سرپرست و ارائه خدمت به آنان در دین مبین اسلام و تعالیم آسمانی، از جایگاه ممتاز و منزلتی ویژه برخوردار است.

 

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره در دارالارشاد اردبیل گفت: دستیابی و فراهم کردن زمینه‌ رشد و تعالی استعدادهای  کودکان بی‌سرپرست از جمله وظایف سازمان بهزیستی کشور است که در راستای تحقق اهداف برگزاری جشنواره بزرگی چون هفت فرزندان مهر بسیار ارزشمند بوده و روح خودباوری را در سایه آموزه‌های دینی و فرهنگی می‌تواند در روح و جان این فرزندان عینیت بخشد.

 

امام جمعه اردبیل تداوم برگزاری چنین برنامه‌هایی را مایه ارتقای ارزش‌های معنوی و دینی در روح و جان فرزندان ایران زمین دانست و خاطرنشان کرد: تمامی پیشرفت‌های مادی و معنوی هر جامعه در گرو تربیت انسان‌هایی است که از منبع زلال معرفت، ایمان، تعهد و ایثار سیراب شوند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که رمز سعادت در دنیا و آخرت توجه به قرآن و آموزه های نبوی است، گفت: التزام عملی به ارزش های دینی نجات‌بخش است، در عین حال توجه به ولایت و داشتن رابطه پدری نسبت به نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار بزرگترین شاخص در هدایت بشر محسوب می شود.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: آن حضرت فرمودند من با پیامبر اسلام رابطه ابوت معنوی دارم و این بزرگترین افتخار برای من است، به عبارت دیگر بزرگترین شاخص در هدایت انسان متخلق شدن به خلق نبوی و سیره علمی بزرگان دین است، ما ماموریت داریم سیره و سلوک، اندیشه و تفکر ستوده و سنت حسنه آن پیامبر عظیم الشان را هویت خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی توجه به سیره ائمه هدی را نجات بخش بشر در فتنه ها و تاریکی های دنیوی دانست و افزود: بزرگترین و عالی ترین مبنای اخلاقی، خداشناسی و توحید است، در حقیقت خداشناسی باب همه معارف است اگر چنین روحیه‌ای را در خود پرورش دهیم مدینه فاضله‌ حقیقی تحقق خواهد یافت.

 

همچنین خسرو امیدوار، دبیر هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان مهر در سخنانی به ارائه گزارشی از هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان مهر در اردبیل پرداخت و اظهار داشت: ارتقای ارزش‌های معنوی و دینی مهم ترین هدف از برگزاری این جشنواره‌ محسوب می شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات