۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۳۶۴۶۲
نماینده خبرگان رهبری:

زلزله آذربایجان زنگ بیدارباش برای همگان بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: ایجاد امکانات و شتاب بخشیدن به اسکان زلزله زدگان و خدمت رسانی به مردم ضروری است.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و قرار گرفتن مناطق زلزله زده در منطقه کوهستانی، اولویت مهم در امدادرسانی به زلزله زدگان، تسریع در اسکان دایمی آنان است.

 

وی با اشاره به این‌که تحقق این کار نیازمند بودجه های سنگین است، گفت: به منظور تحقق قول برخی مسؤولان مبنی بر احداث واحدهای این روستاها در دو ماه آینده نیاز به همت تمامی خیرین و مردم نوع‌دوست سراسر کشور و نیروهای عمرانی تمامی استان‌ها است.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که تلاش های مردم و مسؤولان در کمک به مردم زلزله زده موجب خیر دنیا و آخرت برای آنان خواهد بود، تاکید کرد: امداد رسانی به مردم زلزله زده باید با مدیریت صحیح و تقسیم عادلانه انجام شود به گونه ای که تمامی حادثه دیدگان به صورت یکسان از کمک‌های امدادی بهره مند شوند.

 

وی ادامه داد: مردم و مسؤولان مراغه نیز پس از وقوع زلزله تاکنون کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به همت مسؤولان به دست آسیب دیدگان رسانده‌اند که از شامل ارسال 260 کامیون کمک های غیرنقدی، اعزام نیروهای انسانی و ماشین آلات سنگین به این مناطق است.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که وظیفه دولت و مردم در مساعدت و کمک رسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی سنگین است، گفت: ایجاد امکانات و شتاب بخشیدن به اسکان زلزله زدگان و خدمت رسانی به مردم ضروری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی انفاق از مال در رسیدگی به حال مردم آسیب دیدگان زلزله اخیر را امری مبارک دانست و تصریح کرد: وقوع این زلزله که موجب کشته و مجروح شدن هموطنان شد، زنگ بیدار باشی برای مردم و یادآور قیامت و زلزله آسمانی است.

 

همچنین ابراهیم نکو، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمک های مردم نوع‌دوست سراسر کشور به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی اظهار داشت: تاکنون مردم، مسؤولان و صاحبان صنایع این حوزه انتخابیه پنج میلیارد ریال به زلزله زدگان کمک کرده اند.

 

وی افزود: صاحبان صنایع شهرهای رباط کریم و بهارستان پنج کامیون کمک های غیرنقدی نیز به شهرستان های اهر، هریس و ورزقان ارسال کرده اند و فعالان هفت شهرک صنعتی فعال نیز برای ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی اعلام آمادگی کرده اند./935/پ202/س

 

 

ارسال نظرات