۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۳۶۷۱۲
آیت الله علم الهدی:

منشأ اختلافات و مشکلات خانوادگی بی اعتنایی به مسائل دینی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی اظهار داشت: اگر مسأله پوشش در خانواده ما متناسب با خلاف جریان مذهب است باید بدپوشی را از زندگی حذف کنیم؛ اگر این گونه شد فضای روحانی در زندگی باقی می ماند و صمیمت با روحانیت و معنویت در خانواده آمیخته می شود، در نتیجه زندگی‌ها از آسیب‌ها و مرض‌ها خارج خواهد شد.
آيت الله علم الهدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، ظهر امروز در دیدار با مدیر و مجموعه کارکنان کارخانه قند نیشکر خوزستان که ظهر امروز برگزار شد، گفت: حرم مطهر رضوی، خانه حضرت رضا(ع) است و هر زائری که به حرم مشرف می‌شود به محضر آن حضرت تشرف پیدا کرده است و زائران برای درک محضر امام زنده و معصوم به این شهر مقدس سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: ارتباط زائر با امام یک‌سویه نبوده و امام رضا(ع) می‌دانند که چشم و گوش ما نمی‌تواند با حضرت ارتباط برقرار کند؛ ‌از این رو خود حضرت با زائراشان ارتباط برقرار می‌کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که یکی از ویِژگی‌های زیارت این است که آثار آن در ارتباطات خانودگی ما مؤثر خواهد شد و زندگی روحانی می‌شود، اذعان داشت: اگر این معنویت در زندگی نهادینه شود ارتباط های خانوادگی علاوه بر صمیمیت با روحانیت نیز آمیخته می شود، بنابراین اگر می خواهیم رابطه ما با امام رضا(ع) پس از برگشت به شهرمان برقرار باشد باید سعی کینم این فضای روحانی که حرم های مطهر در وجود ما ایجاد کرده در خانواده حفظ شود، باید تصمیم بگیریم که در زندگی و خانواده هرچه رنگ امام رضا(ع) را ندارد، حذف کنیم.

وی در مثالی بیان کرد: اگر مسأله پوشش در خانواده ما متناسب با خلاف جریان مذهب است باید بدپوشی را از زندگی حذف کنیم؛ اگر این گونه شد فضای روحانی در زندگی باقی می ماند و صمیمت با روحانیت و معنویت در خانواده آمیخته می شود، در نتیجه  زندگی ما با برکت شده و از آسیب‌ها و مرض‌ها خارج خواهد شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به برخی از خانواده‌هایی که از مشکلات بسیار خانوادگی رنج می‌برند، و زندگی به کام آنها خوش نیست و هر روز یک مشکلی برای آن ها پیش می‌آید، پیشنهاد کرد: اگر این افراد فضای روحانی و معنویت را در زندگی خود حفظ کنند از حالت سردرگمی، نداشتن خوشی و کسالت دور خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان اشاره کرد: کارخانه نیشکر اهواز در دولت سازندگی فعالیت خود را آغاز کرد و یک گامی در جهت تولید قند نیشکر صورت گرفت؛ اما را از نظر واردات شکر بی‌نیاز نکرد. متأسفانه امروز مسأله بیکاری در این استان همچنان وجود دارد.

آیت الله علم الهدی با یادآوری این که استان خوزستان صف مقدم جبهه در هشت سال دفاع مقدس بود و بستر جنگ بوده است و با بیان این که مردم این استان با تمام وجود مشکلات جنگ را لمس کرده اند، گفت: امروز دنیا همانند جنگ تحمیلی در عرصه اقتصاد با ما وارد جنگ شده است، با این تفاوت که بمباران را دولت های اروپایی و آمریکایی علیه ما انجام می دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان توصیه کرد: مدیران واحدهای اقتصادی باید سعی کنند که همان گونه در 8 سال جنگ می جنگیدند به عنوان یک عنصر فعال اقتصادی با حرکات اقتصادی دشمن بجنگند و خود را در حالت جنگ ببینند. /968/پ203/س

ارسال نظرات