۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۳۶۷۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

دانشگاه‌ها در ترویج اخلاق و معنویت پیش‌قدم باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که رسالت حوزه و دانشگاه در برابر مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم و در عین حال حساس است، گفت: دانشگاه ها در ترویج اخلاق و معنویت در جامعه پیش‌قدم باشند.
دانشگاه‌ها در ترویج اخلاق و معنویت پیش‌قدم باشند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند؛ اقتدار هر نظام، برخواسته از میزان تولید علم و کسب ثروت از دانش است.

 

وی با بیان این‌که دانشگاه‌های کشور نباید مصرف کننده مقالات چند دهه گذشته محققان خارجی باشند، خاطرنشان کرد: رشد تولید علم به نسبت برنامه‌های پیش‌بینی شده در سند چشم‌انداز توسعه کشور، بسیار مطلوب بوده؛ اما بایستی این رشد، روندی تصاعدی داشته باشد.  

 

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که نباید تنها به آمار و ارقام‌ موجود اکتفا کرد، گفت: گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و تحصیل هزاران جوان ایرانی در شعبه های مختلف این مرکز آموش عالی، رسالت مسؤولان این نهاد علمی در ارتقای شاخص علم و فناوری کشور را مهم و خطیر کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسؤولیت مسؤولان دانشگاه آزاد در ترویج ارزش های اخلاقی در فضای دانشگاهی افزود: باید به مسائل اخلاقی در فضای داخلی دانشگاه‌های آزاد اسلامی توجه شود، متأسفانه گاهی جلوه‌های بداخلاقی اجتماعی و بدحجابی در فضاهای آموزشی این نهاد مشاهده می شود.

 

وی افزود: رعایت مسائل مالی، اخلاقی و تربیتی در راستای سالم نگه داشتن محیط دانشگاه ها به ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ بهره‌مندی از پسوند اسلامی در آن است، افزون بر این‌که بایستی اندیشه، فکر و دانش دانشجویان این دانشگاه سرآمد دیگر مؤسسات آموزش عالی باشد.

 

امام جمعه مراغه در پایان با تأکید بر این‌که رسالت حوزه و دانشگاه در قبال مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم و در عین حال حساس است، گفت: دانشگاه‌ها در ترویج اخلاق و معنویت در جامعه پیش‌قدم باشند، دانشگاهیان و استادان باید به داشتن ابزارهای مهمی چون علم، دانش، تفکر و تربیت نسل جوان در محیط دانشگاهی افتخار کنند.

 

همچنین علیرضا منادی، نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: این دانشگاه با توسعه رشته ها در مقاطع مختلف در مسیر تحقق اهداف و رشد علمی و کیفی خود گام بر می دارد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات