۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۶۸۴۵

هزار مربی قرآن مهدهای کودک در خوزستان آموزش می‌بینند

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی قرآن و کریم ویژه هزار نفر از مربیان مهدهای کودک با حضور مربیان و مسؤولان استانی برگزار شد.
آموزش قرآن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی روخوانی و روان خوانی قرآن و کریم ویژه هزار نفر از مربیان مهدهای کودک زیر پوشش اداره کل بهزیستی خوزستان، با حضور حجت الاسلام محمد حسن بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، سید کریم حسینی، معاون سیاسی استانداری استان و مربیان مهدهای کودک صبح امروز در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

مربیان مهدهای کودک در تربیت کودکان نقش مؤثری را ایفا می‌کنند

حجت الاسلام محمد حسن بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در این مراسم با اشاره به نقش مؤثر مربیان کودکان در تفکر و اندیشه این قشر از خردسالان اظهار داشت: نقش مربیان مهدهای کودک بیش از یک پدر، مادر و معلم در یادگیری کودکان به شمار می رود.

وی خردسالانی که به مهد کودک می روند را امانتی از سوی خانواده‌های آنها به این مراکز آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: مربیان با آموزش صحیح به کودکان گام مؤثری در تربیت فرزندان جامعه ما بردارند.

حجت الاسلام محمد حسن بلک به توصیه های قرآن کریم در مورد تربیت و آموزش فرزندان اشاره کرد و گفت: آن چه قرآن از ما می خواهد، الهی و قرآنی کردن آموزش های ارائه شده به کودکان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به داستان قربانی کردن حضرت اسماعیل(ع) به دستان پدرش حضرت ابراهیم(ع)، خاطرنشان کرد: وقتی وحی بر حضرت ابراهیم(ع) نازل شد که باید پسرت را قربانی کنی، آن حضرت در ابتدا این موضوع را با فرزندش اسماعیل در میان گذاشت، که می توان از این داستان نهایت احترام متقابل بین پدر و فرزند را مشاهده کرد.

وی با بیان این که باید به فرزندانمان بها و شأن از سوی خودمان داده شود، ابراز داشت: با سرمشق قرار دادن داستان حضرت ابراهیم(ع) و فرزندش که چگونه به پسرش بها و منزلت داد و درباره دستور الهی با وی مشورت کرد، سطح درک و اعتماد به نفس فرزندانمان را بالا ببریم.

حجت الاسلام بلک با اشاره به آموزش‌های اسلامی و دینی که به کودکان داده می شود، اذعان داشت: تعالیم و آموزش‌های دینی را به زور و اجبار به خردسالان القا نکنیم، چرا که از این راه کودک از دین زده می‌شود.

این مقام مسؤول افزود: در کار آموزشی به ویژه در عرصه کودکان باید صبر را سرلوحه خود قرار دهیم، زیرا وقتی کار با لطافت و نرم خویی صورت بگیرد به یقین بر ذهن آماده او تأثیر خواهد گذاشت./9458/پ202/س

ارسال نظرات