۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۱۹۸

شماره 22 دو‌هفته‌نامه الکترونیکی باب‌الجواد منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ دو هفته‌نامه الکترونیکی باب‌الجواد(ع) با هدف تولید و نشر آثار مرتبط با امام رضا(ع) در موضوعات مختلف در فضای مجازی منتشر شد.
باب الجواد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادداشت سردبیر، در حوالی حرم، صحن کوثر، خاطره، عشق زیارت، خوش‌بوتر از گلاب، دل‌نوشته، داستان، مشاهیر مدفون در حرم و بازنشر از موضوعات شماره بیست‌ودوم این دوهفته‌نامه الکترونیکی است.

در بخشی با عنوان سخن سردبیر آمده است: دوستان ما نباید فرصت‌های گران‌بهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

در قسمتی با نام  حوالی حرم در معرفی صحن کوثر چنین آمده است: صحن کوثر که نسبت به صحن جامع رضوی قرینه صحن غدیر است در زاویه جنوب شرقی اماکن متبرکه و شمال شرقی صحن جامع رضوی واقع شده است.

این صحن که درب ورودی موزه‌ها و گنجینه‌های قرآن و نفایس خطی، هدایای مقام معظم رهبری، تمبر و اسکناس، تاریخ مشهد، نجوم و ساعت، سکه و مدال، صدف و نرمتنان دریایی، تابلوهای نقاشی و .... در آن واقع است، زیربنای 15266 متر مربعی دارد که مساحت حیاط آن 10268 متر مربع و ما بقی مربوط به غرفه‌های اطراف آن است.

همین که وارد حرم می‌شوی، حصاری تو را فرا می‌گیرد حصاری که شاید چند قدم آن‌طرف تر بیرون از حرم به رایت وجود نداشت و حالا احساس می‌کنی جایی هستی که غریب نیستی، اینجا منزلگاه عشق است ، جایگاه عاشقان، و اینکه بتوانی در بینشان قدم بزنی از لطف امام رئوف است که بر سر در ورودی حرمش ننوشته است گنه کار نیاید و همین من را بس است قسمتی از دل‌نوشته‌ای است که در این دوهفته‌نامه آمده است.

از بخش‌های دیگر این دو هفته‌نامه می‌توان به آیینه‌نگار، آخرین اخبار، حدیث یار، نقشه حرم، پنجره فولاد، زیارت آنلاین، پیوندها و تبلیغات اشاره کرد که در بخش آخرین اخبارش، هر روز اخبار مرتبط با امام رضا(ع) را پوشش می‌دهد و معرفی وبلاگ‌ها هم در سبک جدیدش به معرفی کامل وبلاگ‌های رضوی می‌پردازد.

در بخش آیینه نگار، پوسترها، پادکست‌ها و عکس‌های جذاب و دیدنی از مولود کعبه، حضرت عشق، امام‌هادی(ع)، حضرت زهرا(س)، فاطمیه، دخیل، بارگاه هشتم، حاجت، عمه سادات، هدیه میلاد، کلمه التوحید، یا اباالحسن، خورشید بر نیزه، آفتاب هشتم، شهادت، من تو را می‌خوانم، غبار حرم، چه بخواهیم، آداب زیارت و امام رئوف آورده شده که با بهترین کیفیت قابل دانلود است.

همچنین وبلاگ کبوتر حرم، مهر هشتم و دربان آقا از موضوعات مطرح شده در بخش حدیث یار در این دوهفته‌نامه الکترونیکی است که در قسمتی از وبلاگ مهر هشتم آمده، «ماین بالابات» که پس از مسلمان شدن، مذهب شیعه دوازده امامی و نام مبارک «فاطمه» را برای خود برگزیده است، گفت: از این که در کنار مرقد منور هشتمین امام شیعیان به دین اسلام مشرف شدم، احساس وصف ناپذیری دارم.

 وی که آشنایی نسبتاً خوبی با مبانی دینی و مذهبی دارد، می‌گوید: در حرم امام رضا(ع) احساس آرامش و راحتی می‌کنم و در بین ائمه معصومین(ع) ارادت خاصی به مولای متقیان حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام عصر(عج) دارم.

تمامی این مطالب در شماره بیست‌ودوم دوهفته‌نامه الکترونیکی باب الجواد(ع) به نشانی اینترنتیwww.baboljavad.com  آمده و 21 شماره قبلی این دوهفته‌نامه نیز بارگذاری شده و قابل دسترسی و استفاده است.

گفتنی است، دو هفته نامه الکترونیکی باب الجواد(ع) به مدیرمسؤولی و سردبیری زهرا باقری، با هدف تولید و نشر آثار مرتبط با امام رضا(ع) در موضوعات مختلف با طرحی جدید در فضای مجازی بارگذاری شده است. /907/پ203/ن

ارسال نظرات