۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۳۷۶۰۴
در یاسوج؛

مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و جشنواره قرآنی مدهامتان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: معرفی حلقه های تربیتی چهره به چهره، طرح تلاوت و تفسیر نور، جشنواره های جوانان مساجد، کانون های روستایی و کانون های خاص از بخش های عمده اولین نمایشگاه دستاوردهای کانون های مساجد در این استان است.
مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و جشنواره قرآنی مدهامتان برگزار شد مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و جشنواره قرآنی مدهامتان برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا قاسمی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد، در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاورد کانون های مساجد این استان بیان داشت: یکی از برنامه های جدی که در دستور کار دبیرخانه کانون های مساجد قرار داشت، برپایی نمایشگاه توانمندی های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بود.

وی با بیان این که در این نمایشگاه بخشی از توانمندی، خلاقیت، ابتکار و ظرفیت کانون ها به نمایش گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، 10 درصد ظرفیت کانون ها به طور مستقیم و 80 درصد ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به صورت غیر مستقیم شرکت دارند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به این که کمیته های استانی برگزار کننده این نمایشگاه با مسؤولیت مستقیم مسؤول دبیرخانه یا جانشین ایشان برگزار شد، تصریح کرد: کمیته آثار و تبلیغات، کمیته نظارت و ارزیابی، کمیته اجرایی و فوق برنامه، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و کمیته آموزش از جمله اعضای ستاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کانون های مساجد استان می باشند.

حجت الاسلام قاسمی محورهای اصلی نمایشگاه را نخبگان و برگزیدگان برتر، آثار و تولیدات برتر، ایده های برتر و فعالیت های شاخص عنوان کرد و گفت: بخش های شجره، محراب، حضور، طهارت، گلدسته، هم سنگر، ره توشه و گلشن اندیشه را از جمله بخش های کلی این نمایشگاه هستند.

وی در دستور کار قرار گرفتن پیام مقام معظم رهبری به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز«منشور مسجد» در طراحی نمایشگاه و به تبع آن معرفی کارکردهای موثر و احیای کارکردهای فراموش شده آن را از نکات ضروری در برگزاری نمایشگاه عنوان کرد.

حجت الاسلام قاسمی بیان داشت: معرفی حلقه های تربیتی چهره به چهره، طرح تلاوت و تفسیر نور، جشنواره های جوانان مساجد، کانون های روستایی، کانون های خاص شامل (مساجد، دانشگاه، مراکز نظامی، زندان، مراکز تجاری و ....)، کانون های تخصصی، هسته های پژوهشی و نشریات تجربی را از بخش های عمده اولین نمایشگاه دستاوردهای کانون های مساجد در این استان است.

وی معرفی تولیدات و فعالیت های حوزه مجازی، کتابخانه های باز و عمومی در مساجد،مهد مسجد، خانه های نور، بزرگداشت مناسبت ها و فعالیت های ویژه، توسعه و انسجام کانون ها، طرح تجهیز کانون ها و توانمندی و فعالیت های خاص ائمه جماعات مساجد را از دیگر بخش های عمده این نمایشگاه خواند./9458/د102/ب 

ارسال نظرات