۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۶۰۸
عضو هیات رییسه مجلس:

طرح نظام جامع رسانه در مجلس بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب طرح نظام جامع رسانه در صحن علنی مجلس طی ماه‌های آینده خبر داد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه و حضور اظهار داشت: طرح نظام جامع رسانه از اواخر دوره هشتم مجلس مطرح است که در دوره نهم در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که تمامی صاحب نظران و اصحاب رسانه می توانند کمسیون فرهنگی مجلس را برای غنای هرچه بیشتر این طرح یاری کنند، افزود: در این طرح رسانه به معنای نوین مورد توجه قرار گرفته و دیگر آن نگرش سنتی که رسانه را تنها در صداو سیما محدود می دانست، وجود ندارد.

فرهنگی با اشاره به این‌که طرح نظام جامع رسانه توجه ویژه ای به قوانین و احکام کار خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال در فضای مجازی دارد، تصریح کرد: در این طرح مسؤولیت ها به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و احکام آن می تواند آثار مهمی در عملکرد خبرگزاری ها داشته باشد. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ایفای نقش از سوی تشکل‌های صنفی رسانه‌ای در رفع مشکلات جامعه خبری استان شد و اظهار داشت: انتظار می رود این تشکل‌ها بیش از گذشته در ترغیب اصحاب قلم و ارتقای کیفی آثار تولیدی اعضا توجه داشته باشند. 

وی همچنین با اشاره به نقش کم‌نظیر رسانه‌های استانی در انعکاس اخبار زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی گفت: سرمای زودرس و سیل‌های اخیر، کار ساخت و ساز خانه‌های تخریب شده را با مشکلاتی رو به رو کرده و متاسفانه هنوز اقدام جدی برای ساخت و سازها آغاز نشده است. 

وی با انتقاد از کم‌توجهی وزیر جهادکشاورزی نسبت به وضعیت زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از دولت انتظار داریم حجم تصمیماتی که در خصوص ارتقای سطح رفاه و معیشتی زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اتخاذ خواهد کرد، کمتر از حجم اقدامات زلزله بم نباشد، بایستی در هر جلسه هیات دولت دستگاه‌های مسؤول در رسیدگی به زلزله‌زدگان اقدامات خود را گزارش دهند.

همچنین سیدمسعود نقیب، نماینده هیات داوران نخستین جشنواره رسانه و حضور به قرائت بیانیه هیات داوران پرداخت و اظهار داشت: بیش از 200 اثر  از 15 نشریه و 9 خبرگزاری و سایت خبری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در هر بخش سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب شده اند./935/پ202/ج

ارسال نظرات