۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۸۱۵
امام جمعه اردبیل:

ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد تهدیدی برای نظام استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به مواضع مرسی در اجلاس تهران گفت: مرسی در حالی‌ از تحولات سوریه آن‌گونه که استکبار جهانی می خواهد سخن گفت؛ که حتی جرات نکرد یک کلمه از وضعیت اسفبار مسلمانان و شیعیان بحرین و کشتار مسلمانان این کشور سخنی به میان آورد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز شانزدهمین اجلاس بین المللی جنبش عدم تعهد در ایران اظهار داشت: سکوت، سردرگمی و دروغ‌پردازی رسانه‌های وابسته به نظام سلطه در زمان برگزاری اجلاس نشان داد که منافع غرب با گردهمایی سران اجلاس نم به خطر افتاده است.

وی با بیان این‌که واکنش تند دشمنان نظام اسلامی نسبت به برگزاری این اجلاس در نوع خود موفقیتی برای نظام اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: جوسازی و حتی تحریم اجلاس تهران از سوی غرب نه تنها شکست خورد، بلکه ثابت کرد که نمی توان اراده ملت‌ها را تحریم و یا محدود کرد.

امام جمعه اردبیل اظهارات نامطلوب برخی سران غربی نسبت به استقبال کشورهای مختلف جهان از اجلاس تهران را نشان از اهانت نظام سلطه و استکبار جهانی به 120 کشور شرکت کننده دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری افتخارآمیز این اجلاس در اوج قرار گرفته و هم اکنون با اعمال ریاست سه ساله خود مواضع کشورهای سلطه‌گر را تهدید خواهد کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی این موفقیت بزرگ را مرهون خون شهدا و آرمان‌های الهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: این اجلاس نه تنها در کوتاه مدت ثمرات بسیاری برای کشورمان داشته است، بلکه هم‌سویی کشورهای غیرمتعد در تهران نتایج مثبت زیادی در آینده به دنبال خواهد داشت. 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اجلاس نم استقلال، آزادی و حاکمیت ملی نظام ولایی را به منصه ظهور رساند، ادامه داد: تمامی اظهارات و مواضع سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هم‌سو با نظام اسلامی و دشمن‌شکن بود، البته اظهاراتی از سوی عده‌ای مطرح شد که زمینه حاشیه‌سازی رسانه‌های مغرض غربی را فراهم کرد.

وی با اشاره به اظهارات محمد مرسی، رییس جمهور مصر در اجلاس عدم تعهد گفت: مرسی در حالی‌ از تحولات سوریه آن‌گونه که استکبار جهانی می خواهد سخن گفت؛ که حتی جرات نکرد یک کلمه از وضعیت اسفبار مسلمانان و شیعیان بحرین و کشتار مسلمانان این کشور سخنی به میان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی خاطرنشان کرد: البته علت این موضوع مشخص است، چراکه رییس جمهور مصر به استکبار جهانی و آمریکا محتاج است و در حال حاضر 139 میلیارد دلار بدهی دارد و به همین دلیل نمی تواند کلمه ای علیه شیوخ عرب خلیج فارس و جنایاتی که با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در عربستان و بحرین علیه مسلمانان اعمال می شود حرفی بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که مبانی دینی اسلام نشات گرفته از فطرت بشریت و رمز سعادت دنیا و آخرت است، اظهار داشت: دنیای غرب به شدت در دو حریم مقدس انسان یعنی عقل و دل نفوذ کرده و به همین خاطر افراد برخاسته از مکتب تربیتی غرب افرادی ضدبشری محسوب می شوند، چراکه بویی از معارف معنوی و الهی نبرده‌اند. 

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که مکاتب الحادی و اومانیستی غرب همواره درصدد ارضای امیال نفسانی و دوری بشر از توحید هستند، گفت: فردی که با امیال نفسانی خود یک جامعه را آلوده می کند، به طور یقین عقلانیت و اراده‌اش فدای احساساتش شده است./935/پ202/ج

ارسال نظرات