۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۳۷۸۲۰
نماینده خبرگان رهبری:

اجلاس عدم تعهد نمایش عزت ایران در فضای باز سیاسی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: اجلاس نم نمایش قدرت، عزت و اقتدار نظام اسلامی در شکست تحریم‌ها و ایجاد فضای باز بین‌المللی برای نظام اسلامی ایران بود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به موفقیت سیاسی ایران در برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: رسانه‌های غرب در شرایطی تبلیغات گسترده‎‌ای علیه ایران قبل از آغاز این اجلاس به راه انداخته بودند که پس از برگزاری موفق آن سکوت خفت‌باری اختیار کرده‌اند.

وی با اشاره به حساسیت دشمنان به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران خاطرنشان کرد: استقبال سران کشورهای مختلف از اجلاس شانزدهم شکست تحلیل های آمریکا از موقعیت ایران را ثابت کرد، امروز ایران اسلامی نه تنها در منطقه بلکه در جریان‌های بین المللی ایفای نقش دارد. 

امام جمعه مراغه تصریح کرد: وارد کردن فشارهای سیاسی از سوی غرب به دبیرکل سازمان ملل برای شرکت نکردن در اجلاس تهران از مهم ترین تلاش های دشمنان نظام اسلامی برای مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی و چالش در اجلاس بود که با حضور دبیرکل تمامی توطئه‌های غرب خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: جالب اینجاست که رسانه‌های غربی پس از حضور بان کی مون در تهران، از موضع انفعال این حضور را برای اعمال فشار علیه ایران دانستند، که این اظهارنظر مضحک نشان می دهد که دشمنان تا چه حد در برابر عزت و اقتدار نظام اسلامی ایران خوار و ذلیل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز توصیه داشتند؛ دستگاه دیپلماسی کشور باید با تکیه بر حکمت، عزت، مصلحت و حفظ عزت ملی و هویتی، به وظایف سنگین خود در دوران ریاست سه ساله ایران بر جنبش عدم تعهد نقش‌آفرینی کند، در این مسیر هیچ گونه تسلیم و کوتاهی نه در مرحله باورها و نه در مرحله عمل، قابل قبول نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه خواستار بهره برداری از فرصت های سیاسی، اقتصادی، صنعتی و علمی در طول این سه سال شد و گفت: اعضای کشورهای جنبش عدم تعهد همواره از حقوق هسته‌ای صلح آمیز ایران دفاع کرده‌اند، که این خود وجه اشتراکی مهم برای تعامل بیشتر این کشورها علیه زورگویی های دولت های مستکبر است. 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که برگزاری موفق این اجلاس در تهران با وجود اعمال تحریم‌ها و تهدیدها علیه کشورمان پیام های روشنی برای غرب دارد، اظهار داشت: این اجلاس نمایش قدرت، عزت و اقتدار نظام اسلامی در شکست تحریم‌ها و ایجاد فضای باز بین‌المللی برای نظام اسلامی ایران بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی و امام جمعه تبریز اظهار داشت: آن روحانی مجاهد و فقه وارسته خاری در چشم منافقان بود و امام راحل (ره) از ایشان به عنوان معلم اخلاق یاد کرده‌اند./935/پ202/ج

ارسال نظرات