۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۷۸۲۷
معاون علمی پژوهشی حوزه علمیه اصفهان:

با استفاده از روش‌های جدید باید به تحول حوزه کمک کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون علمی پژوهشی حوزه علمیه اصفهان گفت: در مدرسه علمیه امام صادق(ع) طرحی اجرا شده است که در صورت تکمیل، شاهد تربیت طلابی هستیم که نه تنها از نظر علمی؛ بلکه از نظر اگاهی به مسائل روز و اخلاق اثر مناسبی را در طلاب ایجاد می کند.
 طلاب جديد

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط، معاون علمی پژوهشی حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در مدرسه علمیه امام صادق(ع) طرحی اجرا شده است که در صورت تکمیل، شاهد تربیت طلابی هستیم که نه تنها از نظر علمی؛ بلکه از نظر اگاهی به مسائل روز و اخلاق اثر مناسبی را در طلاب ایجاد می کند.

وی در ادامه افزود: اولین گام در این طرح برگزاری دوره‌های معرفت حضور است؛ در این دورهها که یک هفته قبل از آغاز سال تحصیلی شروع شده است، هر روز صد طلبه در قالب دیدار با علما و استادان اخلاق همچون آیت الله ناصری و آیت الله مظاهری و برگزاری کلاس‌هایی با شرایط زندگی و تحصیل در حوزه آشنا می شوند.

حجت الاسلام خطاط افزود: در این نظام آموزشی استاد پس از سنجش استعداد طلاب، آنها را در سه گروه ضعیف، متوسط و عالی تقسیم بندی می‌کند، البته کلاس‌ها بر اساس توانمندی متوسط اداره و برای استعدادهای ضعیف و عالی، کلاس‌های فوق برنامه در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: طرح دیگری که در این نظام آموزشی تعریف شده است، پرورش طلاب پژوهش‎محور است، به این صورت که استاد به عنوان راهنما منابعی معرفی می‌کند تا خود طلبه مطالب را از آن استخراج کند و در کنار ماندگاری محتوا در ذهن، به درک مطلب نیز کمک کند.

معاون علمی پژوهشی حوزه علمیه اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش معاونت ها نیز بخشی به نام تهذیب معاونتی اضافه شده است که در این طرح طلاب در یک برنامه منظم با استادانی که از آنها دعوت به عمل آمده مورد مشاوره اخلاقی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: فعالیت دیگری که در بحث فرهنگی مدرسه به منظور ایجاد یک رقابت سالم صورت گرفته است، تقسیم‌بندی طلاب در پنج گروه است، که در هر گروه بنا به توانمندی‌های موجود در آنها، اداره مدرسه از حیث فرهنگی و تدارکات به آنها سپرده می‌شود که در نهایت گروه‌های موفق مورد تشویق قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام خطاط در پایان نیز از راه‌اندازی پایگاه اینترنتی مدرسه امام صادق(ع) اصفهان به نشانی www.imamesadeq.com  خبر داد./9392/ت302/س

ارسال نظرات