۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۳۷۸۵۵
آیت الله طبرسی:

حرکت دانشگاه‌ها در مسیر اسلامی روند علمی کشور را دوچندان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که دانشگاه‌های نظام اسلامی باید صد در صد اسلامی باشد، گفت: اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید در همه ابعاد باشد و دروس دانشگاهی نیز باید در مسیر ارزش های اسلامی حرکت کند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران روز گذشته در جمع معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در ساری، دانشگاه را مبدأ همه تحولات دانست و با بیان این که دانشگاه افکار انسان را تغییر می دهد، گفت: دانشگاه در جریان پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کرد.


وی با بیان این که دانشگاه و دانشگاهیان در دوام و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی دارند، افزود: دانشگاه با یک سرمایه ارزشمندی به نام فکر سروکار دارد و این مسأله در هر جامعه اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اسلامی را کردن دانشگاه‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد:  حرکت دانشگاه ها و مراکز آموزشی به سوی ارزش‌های دینی از اهمیت بالایی برخوردار است و همه باید در جهت تحقق این مسأله تلاش کنند.

وی با تأکید براین که دانشگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید صد در صد اسلامی باشد، گفت: اسلامی شدن دانشگاه ها باید در همه ابعاد باشد و کتب ودروس دانشگاهی نیز باید در مسیر ارزش های اسلامی حرکت کند.


امام جمعه ساری با مقدس دانستن خدمت در سنگر علم و دانش گفت: بسیاری از امور کشور نظیر اقتصاد، فرهنگ و سیاست محصول تلاش های دانشگاه است.


نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که کسب علم و دانش باید در مسیر الهی باشد، گفت: حرکت در مسیر الهی ارزش علم را دو چندان خواهد کرد.


آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه به علوم انسانی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دلسوزان نظام در عرصه علمی و فرهنگی باید تلاش کنند تا دغدغه معظم له در این خصوص رفع شود.

وی در ادامه با بیان این که علم همراه با معرفت دینی و اخلاق می تواند تأثیرگذار باشد، افزود: علم بدون اخلاق و معرفت دینی نمی تواند زمینه کمال و سعادت حقیقی انسان را فراهم کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فعالیت های دینی و فرهنگی در دانشگاه ها باید با جدیت بیشتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان با همه توان خود به جنگ اعتقادات دینی ما آمده اند گسترش معارف دینی در بخش های مختلف جامعه ضرورت دارد.

امام جمعه ساری با بیان این که رویکرد اسلام به علم و دانش در دو بعد مادی و معنوی است، خاطرنشان کرد: از علم و دانش باید خدماتی صادر شود که انتفاعی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پیشرفت علمی زمینه اقتدار هر کشوری را فراهم خواهند کرد، بیان داشت: مراکز علمی هر کشور به عنوان ثروتی غنی محسوب می شوند./950/پ203/س

ارسال نظرات