۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۰۶۴

برگزاری مراسم عزاداری دهه صادقیه در حرم مطهر رضوی

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری و سوگواری حضرت امام جعفر صادق(ع)، امام ششم شیعیان جهان در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
برگزاری مراسم عزاداری دهه صادقیه در حرم مطهر رضوی

 

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون ارتباطات و تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: مراسم ایام عزاداری و سوگواری حضرت امام جعفر صادق(ع)، امام ششم شیعیان جهان در دهه صادقیه با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، حجت السلام و المسلمین رییسی و حجج اسلام نقویان، عرفان و عبدوس در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

وی با بیان این که سخنرانی آیت الله علم الهدی با موضوع انقلاب فرهنگی و سیاسی امام ششم(ع)، در روز شهادت این امام همام از ساعت 10 صبح تا 13 ظهر در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مراسم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رییسی با موضوع آموزه هایی از فرمایشات امام صادق(ع) ساعت 20 چهارشنبه و پنجشنبه در صحن جامعه رضوی این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم سخنرانی حجت الاسلام نقویان، با موضوع اخلاق در خانواده شامگاه جمعه از ساعت 20 در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: مراسم های سخنرانی با موضوعات صفات بندگی خدا از منظر امام صادق(ع)، ویژگی های لقمان از دیدگاه امام ششم(ع)، اخلاق از منظر امام صادق(ع) و بیان سیره و حدیث از رییس مکتب جعفری، همه روزه در دهه صادقیه قبل از نماز های صبح، ظهر و مغرب در صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به این که مراسم قرائت زیارت و مدیحه سرایی از جمله برنامه هایی است که در این ایام در حرم مطهر رضوی برگزار می شود، گفت: برگزاری مراسم قرائت دعا و مناجات خوانی نیز همه روزه در صحن جامع رضوی و رواق امام خمینی این حرم ملکوتی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، برگزاری نشست های فرهنگی، برنامه ها و محافل قرآنی، بیان احکام و مسائل شرعی و ارائه خدمات فرهنگی از جمله اقداماتی است که از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار می شود./968/ت302/ب

ارسال نظرات