۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۱۲۸
خطیب جمعه قطیف عربستان:

خشونت و فساد عربستان را فراگرفته است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان از گسترش خشونت و فساد در این کشور به شدت انتقاد و بر لزوم تاسیس مراکز اجتماعی ویژه جوانان تاکید کرد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در سخنانی که در مسجد امام رضا (ع) ایراد کرد نسبت به افزایش جنایت های مسلحانه در این کشور هشدار داد و گفت: باید زنگ خطر را نسبت به افزایش جنایت های مسلحانه که در روز روشن انجام می گیرند به صدا درآورد و مقامات امنیتی نیز وظیفه دارند مسؤولیت خود را در قبال مبارزه با این جنایت به خوبی ادا کنند.

 

وی افزود: به نظر می رسد تسلط بر امنیت کشور و ریشه کن کردن خشونت های داخلی در عربستان بسیار سخت شده است و همه این امور به دلیل ضعف قانون و نظام و وجود گروه مخل امنیت صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام صفار از وضعیت امنیتی عربستان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه هیچ تدابیر امنیتی برای تسلط قانون و نظم و جلوگیری از تعرض به مردم در عربستان وجود ندارد. وضعیت کنونی به هدر رفتن ثروت کشور و افزایش مشکلات و سختی های مردم منجر می شود.

 

خطیب جمعه قطیف با فاسد خواندن برخی از عناصر امنیتی عربستان، اظهار داشت: دستگاه های امنیتی باید از لوث عناصر فاسد و همدست جنایتکاران و همچنین بازرگانان مواد مخدر که با دریافت رشوه به خواسته های جنایتکاران تن می دهند، پاکسازی شود. برخی از جنایتکاران وارد مراکز امنیتی می شوند، اما با اثبات بی گناهی یا کفالت یا رشوه از زندان آزاد می شوند.

 

وی نسبت به گسترش خرید و فروش سلاح در این کشور هشدار داد و تاکید کرد: متاسفانه فساد و خرید و فروش سلاح میان جوانان افزایش یافته به طوری که عربستان دومین کشور وارد کننده سلاح خفیف به شمار می آید. وجود چالش، مشکلات و خلل های اجتماعی، بیکاری، فقر و نبود فضایی که جوانان بتوانند وقت خود را در آن بگذرانند سبب گسترش فساد میان این قشر بسیار مهم شده است.

 

شیخ حسن صفار بر لزوم تاسیس مراکز اجتماعی ویژه جوانان تاکید کرد و بیان داشت: کمک جمعیت های خیریه به خانواده های فقرا و نیازمند به تنهایی نمی توانند وضعیت کنونی را تصحیح بخشند و تاسیس مراکز اجتماعی که جوانان بتوانند در آن فعالیت کنند می تواند خشونت های کنونی در عربستان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد./980/ب902/ک

ارسال نظرات