۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۸۱۳۹
نماینده خبرگان رهبری:

هدف دشمنان ترویج افکار التقاطی از مفهوم ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم‌الهدی در جمع طلاب بسیجی تبریز با اشاره به توطئه‌های دشمنان در تضعیف جایگاه و نقش ولایت فقیه گفت:هدف اصلی دشمنان ترویج افکار ضاله و التقاطی از مفهوم ولایت فقیه در جامعه است.
آيت الله سيداحمد علم الهدي امام جمعه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، امروز در جمع طلاب بسیجی شرکت کننده در طرح صالحین اردوگاه الغدیر منطقه فتح‌آباد تبریز اظهار داشت: امام راحل با احیای اصل ولایت مطلقه فقیه، حکومت دینی را بنیان نهاد که از برکاتش امروز شاهد موج بیداری اسلامی در سراسر جهان هستیم.

 

وی با تأکید بر این‌که همه مشروعیت نظام از نظر دینی در گرو ولایت و تبعیت از ولی فقیه است، خاطرنشان کرد: طبق مبنای امام راحل ولایت‌ فقیه همان ولایت معصوم است،‌ امام خمینی(ره) در این خصوص می‌فرمایند هر اختیاری که امام معصوم دارد، آن اختیار را ولی فقیه نیز دارا است؛ بنابراین نمی‌توان اختیارات ولی فقیه را در چند ماده قانونی محدود کرد.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اصل پنجم قانون اساسی گفت: اصل 57 قوای سهگانه کشور را زیر نظر ولایت مطلقه می‌داند و اصل 110 نیز سلسله اختیارات و حدود را برای ولی ‌فقیه مشخص کرده و این به معنای این است که غیر ولی فقیه شخص دیگر حق دخالت در آنها را ندارد.

 

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به توطئه‌های روزافزون دشمنان اسلام در تضعیف جایگاه و نقش ولایت فقیه در نظام اسلامی اظهار داشت: لیبرال دموکراسی حاکمیت را حق مردم می‌داند، در حالی که این حاکمیت حق خدا است، چنانچه غیر از خدا شخصی دیگر در حاکمیت دخالت داده شود، شرک محسوب می‌شود.

 

وی افزود: در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) حجت با ولی‌ فقیه است، هدف اصلی دشمنان نیز ترویج افکار ضاله و التقاطی از مفهوم ولایت فقیه در جامعه است، باید دانست که هر لحظه با ولایت بوده‌ایم دشمنان ناکام مانده‌اند، هرگاه انحرافی به وجود آمده، دشمنان متأسفانه توفیقاتی علیه نظام اسلامی داشته‌اند.

 

امام جمعه مشهد با تشریح توطئه‌های فرهنگی، تبلیغی، سیاسی و اقتصادی دشمنان نظام اسلامی تصریح کرد: امروز به معنای کامل، جنگ احزاب در عصر حاضر علیه نظام ولایی ایران شکل گرفته، تمامی جناح‌های دشمن دست به یکی شده‌اند تا شاهد براندازی انقلاب اسلامی باشند، غافل از این‌که ملت ایران همواره با ولایت‌مداری و حضور در صحنه خود دشمنان را منزوی کرده‌اند.

 

آیت‌الله علم الهدی با تأکید بر این‌که نظام اسلامی به لطف امدادهای غیبی الهی حفظ شده و راه خود را ادامه می دهد، گفت: عظمت امام راحل تنها به واسطه انقلاب استکبارستیز ایشان نبود؛ بلکه بیگانگان اغلب امام را به عنوان یک شخصیت کاریزما معرفی می کنند‌ در حالی که با وجود همه اینها، عظمت شخصیتی ایشان به دلیل عبدصالح خدا بودن است.

 

وی خواستار آگاهی و شناخت ابعاد شخصیتی امام راحل و ترویج مبانی ولایت‌مداری در سطوح مختخلف اجتماعی از سوی طلاب و روحانیان بسیجی شد و اظهار داشت: امروز با این‌که 23 سال است امام خمینی(ره) از میان ما رحلت کرده، اما ایشان جانشینی دارد که گام به گام کشور را طبق آرمان ها و رهنمودهای آن رهبر فقید اداره می کند و هرچه می گذرد، عظمت ابعاد شخصیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایان‌تر می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات