۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۳۸۱۵۸
بانو صفاتی:

رشته حجاب و پوشش در حوزه های علمیه راه‌اندازی شود

خبرگزاری رسا ـ بانو مجتهده صفاتی با اشاره به ضرورت بحث حجاب میان بانوان طلبه گفت: حجاب نه تنها باید موضوع درسی شود، بلکه باید رشته ای به نام حجاب و پوشش در حوزه‌های علمیه ایجاد شود.
بانو مجتهده زهره صفاتي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کارگاه های تخصصی حجاب و عفاف ویژه اساتید و مبلغان مدارس علمیه خواهران مشهد با حضور بانو مجتهده زهره صفاتی صبح امروز در مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد برگزار شد.

 

 بانو مجتهده صفاتی در این مراسم با اشاره به اهمیت حجاب میان زنان مسلمان و مخصوصا قشر حوزوی گفت: حجاب در هر نقطه از جهان، هویت زن مسلمان است ولی به اقتضای زمان و مکان درآن دست برده اند. زنان مسلمان در ایران نسبت به حجاب تکلیف ویژه ای دارند و این تکلیف در حوزه های علمیه به معنای اخص است.

 

وی رسانه های بیگانه را در تغییر نوع پوشش زنان ایرانی مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: رسانه های بیگانه در گذشته به حجاب اسلامی اشکال وارد می کردند ولی در سنوات اخیر بعضی از همین رسانه های ماهواره ای روی نوع حجاب زنان دست گذاشتند. آن ها به این نتیجه رسیدند که بسیاری از زنان ما زیر بار نداشتن حجاب نمی روند؛ از این رو از راه ورود انواع پوشش های رنگی و خاص به عنوان پوشش اسلامی وارد شدند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران تأکید کرد: بحث حجاب باید به صورت یک شبکه پیگیری شود؛ حجاب، نه تنها باید موضوع درسی شود، بلکه باید رشته ای به نام حجاب و پوشش در حوزه های علمیه به وجود آید، بحث حجاب می تواند یک سال درس خارج فقه یک طلبه باشد.

 

بانو مجتهده صفاتی به حدیث «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد یک طلبه در حوزه بیاید و درس بخواند ولی در مسیر نباشد، چه کسی باید برای ترویج دین اقدام کند؟ در ترویج دین باید به چیزهای اساسی تری پایبند بود. اگر طلبه در حجابش فقط حداقل ها را رعایت کند، پس حجاب یک دختر دبیرستانی چگونه باید باشد؟

 

وی در پایان اظهار داشت: طلابی که وارد حوزه می شوند، انگیزه های متفاوتی دارند. کسانی که بدون انگیزه وارد حوزه می شوند ترکیب حوزه را به هم می ریزند. کسانی که انگیزه ندارند باید شناسایی شوند زیرا همان طور که میوه فاسد به میوه سالم سرایت می کند، آن ها هم باعث به هم ریختگی رنگ و لعاب نظام طلبگی می شوند./930/پ202/ب

ارسال نظرات