۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۱۹۹

تحصیل 700 طلبه در مدارس علمیه مراغه

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه‌های علمیه مراغه از پذیرش 118 طلبه خواهر و برادر جدید در مدارس علمیه این شهر خبر داد و گفت: 700 طلبه خواهر و برادر در چهار مدرسه علمیه مراغه تحصیل می کنند.
حجت الاسلام پورمحمدي، امام جمعه مراغه

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، تولیت حوزه‌های علمیه شهر مراغه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از پذیرش 118 طلبه خواهر و برادر ورودی جدید به حوزه های علمیه این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد طلبه شامل 50 طلبه برادر و 68 طلبه خواهر هستند.

 

وی با بیان این‌که هم اکنون بیش از 450 طلبه برادر در سه حوزه علمیه امیرالمومنین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند، تصریح کرد: این تعداد طلبه در 10 پایه تحصیلی مشغول کسب مدارج علوم حوزوی هستند که امید است در آینده نزدیک رشته‌های تخصصی سطح دو و سه نیز در مراغه دایر شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین از تحصیل 250 طلبه خواهر در حوزه علمیه فاطمه زهرا(س) مراغه خبر داد و گفت: با احتساب تعداد طلبه های ورودی جدید، هم اکنون طلبه خواهر و برادر در چهار مدرسه علمیه مراغه تحصیل می کنند.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که گسترش مدارس علمیه مراغه با هدف احیای جایگاه تاریخی و دینی این منطقه از آذربایجان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: افزایش ظرفیت پذیرش طلاب خواهر نیز با توجه به استقبال روز افزون جوانان مراغه ای و شهرهای همجوار مورد توجه ویژه قرار دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تاکید بر این‌که احیای مدارس علمیه مراغه به صورت جدی پیگیری می شود، خاطر‌نشان کرد: تا 13 سال پیش هیچ طلبه‌ای در شهر مراغه تحصیل نمی‌کرد و هیچ حوزه علمیه‌ای در این شهر فعال نبود، اما امروز شاهد فعالیت 4 مدرسه علمیه خواهران و برادران هستیم.

 

وی با تاکید بر این‌که در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی مدارس علوم دینی مراغه خواهیم بود، افزود: در عصر خواجه نصیرالدین طوسی که در مراغه مستقر بوده، 22 مدرسه علمیه در این شهر فعالیت داشته که این مدارس در دوره قاجاریه و پهلوی از سوی حاکمان تصرف و به دبیرستان و یا مدارس کلاسیک تبدیل شده‌ است./935/ت303/ب

ارسال نظرات