۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۸۲۶۵

اعلام شرایط جدید طرح ساماندهی دروس سطوح عالی

خبرگزاری رسا ـ مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قم، شرایط جدید طرح ساماندهی دروس سطوح عالی را برای طلاب حوزه علمیه این استان اعلام کرد.
طلبه حوزه علميه طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شرایط جدید طرح ساماندهی دروس سطوح عالی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قم برای طلاب این استان اعلام شد.

 براساس این گزارش، طرح ساماندهی دروس سطوح عالی که از نیمه دوم سال تحصیلی گذشته(91-90) به اجرا درآمد، درسال تحصیلی جدید (92-91) نیز اجرا خواهد شد.

این گزارش می افزاید، افزون بر دروس فقه و اصول در پایه های 7 تا 10، درس تفسیر پایه های 7 و 8 نیز در طرح ساماندهی، اجرائی خواهد شد و نمره قبولی محصلین در این دروس با حضور در کلاس، 12 و در صورت غیبت، نمره قبولی آنها، 16 لحاظ می شود.

 این گزارش حاکی است، طلابی که در پایه های 7 تا 10 تاکنون اشتغال به تحصیل داشته اند و حداقل در یکی از محدوده های امتحانی دروس  فقه و اصول (رسائل، مکاسب و کفایتین) درسال گذشته و قبل از آن شرکت و نمره قبولی را کسب کرده اند، لازم است مطابق با این طرح تا اتمام پایه دهم، دروس فقه و اصول و فلسفه را به صورت دو نیم سالی گذرانده و در امتحانات دو نیم سالی شرکت کنند.

 براساس طرح مصوب جدید ساماندهی محدوده های درسی فقه و اصول، در پایه های 7 تا 10 (رسائل، مکاسب و کفایتین) طلاب جدیدالورود به پایه های مذکور(محصلینی که تاکنون در هیچ یک از مواد درسی فقه و اصول این پایه ها شرکت نکرده وامتحان نداده اند و یا امتحان داده و نمره قبولی را کسب نکرده‌اند) لازم است تمامی بخش های تعریف شده این کتاب ها را منطبق با جدولی که در این اطلاعیه آمده است گذرانده و با حضور فعال در این دروس و درس تفسیرپایه های 7 و 8، در امتحانات نیم سال شرکت کنند.

 دراین طرح، مشکل عدم اتمام محدوده های درسی در هر سال تحصیلی برطرف شده و طلاب و محصلین پایه های 7 تا 10 می توانند بخش های کتب فقه و اصول مذکور را متناسب با استعداد و توان خود، از مدت 4 تا 6 سال  بگذرانند.

 اصول مطرح شده در طرح ساماندهی دروس پایه های 7 تا 10 از قبیل حداقل نمره قبولی 12 برای حاضرین در کلاس های درس، و نمره 16 برای غائبین، و برگزاری امتحانات دو نیم سالی و تمرکز برگزاری امتحانات توسط مدیریت حوزه علمیه استان قم، نیز برای این طلاب و محصلین رعایت خواهد شد.

به زودی سایر شرایط این طرح اعلام خواهد شد./917/پ202/ن

ارسال نظرات