۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۸۲۷۸
آیت الله علم‌الهدی:

ولایت‌مداری ویژگی خاص شهید مدنی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: ولایت‌مداری آیت الله مدنی، تاب و تحمل منافقان را از میان برد که با بی‌شرمی اقدام به ترور شهید آیت الله مدنی کردند.
آيت الله علم الهدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز در مجلس گرامیداشت سی و یکمین سالگرد شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی در مسجد شکلی تبریز اظهار داشت: شهادت مظلومانه آن عالم مجاهد در محراب نماز، نهایت آرزوی شهید مدنی بوده است.

 

وی با بیان این‌که آیت الله مدنی همواره طلب شهادت از درگاه خداوند متعال داشت، خاطرنشان کرد: آن عالم فقیه، وارسته، مجاهد و پیرو ولایت نه تنها در دوران قبل از انقلاب، بلکه پس از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز خط مستقیم ولایت و امامت را ادامه داد.

 

امام جمعه مشهد ولایت‌مداری را ویژگی خاص شهید مدنی دانست و تصریح کرد: همین ویژگی مهم و بارز آن عالم مجاهد، تاب و تحمل منافقان را از میان برد که با بی‌شرمی اقدام به ترور شهید آیت الله مدنی کردند، غافل از این‌که مردم آذربایجان و تبریز در طول سال های گذشته برای به ثمر نشستن درخت انقلاب اسلامی خون فرزندان خود را اهدا کرده اند.

 

آیت الله علم‌الهدی افزود: منافقان با خیال این‌که با ترور این شخصیت عالی‌مقام می توانند خللی در مسیر انقلابی مردم آذربایجان و کشور ایجاد کنند، وارد صحنه شدند اما واقعیت غیر از این بود، تبریز شهر شهدای محراب و فرزانگان آسمان فقاهت است، هر چند که شهادت مظلومانه آن بزرگوار ضایعه‌ای سخت برای نظام و جامعه روحانیت بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد شخصیتی آن عالم مجاهد پرداخت و اظهار داشت: امام راحل از آیت الله مدنی با عنوان استاد اخلاق یاد کردند که نشان از شخصیت بسیار ارزنده و متواضع آن بزرگوار داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به محبوبیت آیت الله مدنی میان مردم آذربایجان به ویژه جوانان این خطه گفت: آن عالم مجاهد که همواره برای جلب رضایت خداوند متعالی و پیروی از ولایت فقیه قدم برداشت، پروردگار عالم نیز وی را محبوب دل‌ها کرد.

 

آیت الله علم‌الهدی با تاکید بر تبیین ابعاد شخصیتی آیت الله مدنی به نسل جوان جامعه خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که برای به دست آوردن عزت و اقتدار کنونی نظام اسلامی، چه خون‌هایی که پای انقلاب ریخته نشده است، دشمنان خیال می کنند که این ملت با تهدید، تحریم و حتی ترور دست از آرمان های خود بر می دارد.

 

گفتنی است، این مراسم با حضور آیت الله مجتهدشبستری، علمای آذربایجان و مسؤولان لشکری و کشوری در مسجد آیت الله مدنی(شکلی سابق) برگزار شد.

 

همچنین مجلس بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی در آذرشهر زادگاه آن عالم مجاهد با حضور اقشار مختلف مردم این شهر برگزار شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات