۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۳۸۳۲۰
سخنران حرم مطهر رضوی:

عزاداری برای اهل بیت موجب خوشنودی پروردگار می شود

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: یکی از راهکار جلب رضایت خدای متعال نوکری و خدمتگذاری به اهل بیت(ع) است و عزاداری کردن، اطعام کردن و... نیز از این قبیل است.
شهادت امام صادق مشهد امام رضا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدوس، سخنران حرم مطهر رضوی، ظهر امروز در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر گفت: انسان باید راه های جلب رضایت خداوند متعال را بداند و بشناسد که چکار کند تا خدا از او راضی شود؛ نخستین راهکار  جلب رضای خالق متعال اطاعت از خدای متعال است، انسان گاهی اوقات راه را گم می کند، اما با اطاعات از فرمان خداوند می تواند دوباره به مسیر الهی بازگردد.

 

وی اظهار داشت: زائر هنگامی که به زیارت امام رضا(ع) یا سایر ائمه معصومین(ع) می رود باید از تجمع کردن و فشار آوردن در جوار ضریح خودداری کند؛ زائران باید در بخشی از فضای حرم بنشینند و با حضرت رضا(ع) سخن بگویند و این گونه سخن گفتن با حضرت و نیز با معرفت زیارت کردن موجب زمینه شکل گیری اطاعت الهی در درون انسان می شود.

 

حجت الاسلام عبدوس رضایت والدین را دومین امری که موجب رضایت خداوند می شود عنوان کرد و بیان داشت: اگر پدر و مادری بر رضایت از فرزندشان اعتراف کنند، مطمئنا خدا هم از آن فرزند راضی است، زیرا خالق متعال می فرماید «قسم به جایگاه و عزتی که داردم، اگر کسی پدر و مادرش از او ناراضی باشند اعمال همه پیغمبران را که انجام دهد من از او قبول نمی کنم».

 

وی در ادامه بیان داشت: سومین راهکار جلب رضایت خدای متعال نوکری و خدمتگذاری به اهل بیت(ع) است؛ عزاداری کردن، غذا دادن، اطعام کردن و... نیز از این قبیل است.

 

وی سپس به تبیین برخی از ویژگی های استانداری سلمان فارسی در مدائن پرداخت و با بیان این که برخی از مسؤولان ما به درد پیشنمازی می خورند و نه به درد ریاست، تصریح کرد: برخی از مسؤولان خیلی انسان های خوبی هستند اما نفوذ(برش) ندارد. به عنوان مثال ابوذر غفاری خیلی انقلابی بود ولی مدیریتش صفر بود و پیغمبر به او فرمود «مسؤولیت دو نفر را به تو نمی دهم» اما سلمان فارسی فردی انقلابی ولی دارای مدیریت نبود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: پیغمبر اکرم(ص) می فرمایند «ما همه مشتاق بهشت هستیم اما بهشت مشتاق سه نفر است و آن سه علی، سلمان و عمار هستند».

 

وی اشاره کرد: هنگامی که سلمان فارسی فوت کرد، حضرت علی بر او نماز خواندند و فرمودند «سلمان امروز در حالی به ملاقات خدا رفت که خدا از او راضی است» بنابراین بهترین زندگی، زندگی است که پایان آن با رضایت خدا همراه باشد.

 

حجت الاسلام عبدوس ادامه داد: امام صادق(ع) در تعقیبات نماز صبح دعا می کردند و می گفتند «خدایا مرا موفق بدار کارهایی را انجام دهم که تو از من راضی باشی» بنابراین باید در دنیا به گونه ای زندگی کنیم که در هنگام مرگ خدا از ما راضی باشد./968/پ202/ب

ارسال نظرات