۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۱۳۸۳۸۸
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان روند رو به رشد، معقول و مطلوبی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به روند رو به رشد، معقول و متین این دفتر گفت: شعبه اصفهان به سمت تثبیت شدن و رونق بیشتر در مجموعه استان پیش می‌رود.
حجت‌الاسلام احمد واعظي رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام احمد واعظی روز سه شنبه در جمع کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع)، بر حق عظیمی که ایشان بر مسلمانان و شیعیان دارند اشاره‌ای کرد.

وی ادامه داد: برهه ای از تاریخ اسلام که صادقین فرصت یافتند به ترویج معارف و علوم دین بپردازند، معارف فقهی و اصولی در جهان اسلام نشر پیدا کرد و اگر نبود ظلم و اجحافی  که در حق ائمه(ع) روا داشتند، هر کدام از آنها چون امام صادق(ع) با نشر معارف الهی نور افشانی می‌کرد.

حجت الاسلام واعظی به حدیثی از آن حضرت اشاره کرد و افزود: از امام صادق(ع) سوال کردند: کارهای خود و بنای زندگی‌ات را بر چه اساسی استوار ساخته اید؟ حضرت فرمود: من زندگی خود را بر چهار اساس و پایه استوار ساختم، اول آنکه من فهمیدم که هیچ کسی به جز خودم عمل من را انجام نمی دهد، لذا خودم باید کارهایم را انجام دهم؛ دوم فرمودند: یقین کردم که هر کس در این عالم رزقی دارد و روزی مرا دیگری نخواهد گرفت، پس آرام گرفتم.

وی در توضیح این بخش از سخنان امام صادق(ع) بیان کرد: عمل تمام کسانی که از بیت المال استفاده‌های شخصی می‌کنند و یا حقوق دیگران را غصب می کنند، نتیجه عدم توکل و اعتماد به خداست و این حقیقت است که روزی بندگان تماماً دست اوست و لذا اگر کسی بر این عقیده باشد، دیگر به حقوق دیگران تعدی نمی کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه به بیان سومین رکنی که حضرت امام صادق(ع) به آن اشاره فرمود، پرداخت و اظهار داشت: حضرت می فرمایند دانستم که خداوند بر حال ظاهر و باطن من آگاه است، پس حیا کردم.

حجت الاسلام واعظی در توضیح این رکن بیان کرد: ما باید همواره در نظر داشته باشیم خداوند از خفایای درونی ما آگاه است لذا اگر باورمان این گونه شد، خود را همیشه در محضر خداوند می بینیم و از آلودگی ها در امان می مانیم.

وی به چهارمین بنیان زندگی از منظر امام ششم اشاره کرد و ادامه داد: حضرت فرمودند دانستم که پایان کار من مرگ است، پس خود را برای آن مهیا کردم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به  روند رو به رشد، معقول و متین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: دفتر اصفهان به سمت تثبیت شدن و رونق بیشتر در مجموعه استان پیش می رود و بنده شاهد جایگاه و ظرفیت مناسب و مطلوب دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مجامع علمی و دانشگاهی بوده‌ام که البته جای تبریک دارد.

حجت الاسلام احمد واعظی با بیان اینکه شهر اصفهان در برهه هایی از تاریخ، مرکز نشر و ترویج علم بوده است، خاطرنشان کرد: حق این استان است که شاهد رونق بیشتری باشد و انشاالله بتوانیم از حضور مرکز فعالی مثل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بهره مند باشیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: انسان در هر جایگاهی که باشد، باید نیت خود را برای خداوند خالص کند که اگر این گونه شد، دیگر مهم نیست که  در چه پستی و مقامی خدمت می کند، بلکه نیت و خلوص کار اهمیت دارد. /9392/د102/ی

 

 

ارسال نظرات