۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۴۲۳
مسؤول حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل:

تمسک به فرهنگ اهل بیت خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با تاکید بر این که ترویج ارزش ها و جایگاه ائمه معصوم(ع) باید در جامعه مورد توجه ویژه باشد، گفت: تمسک به فرهنگ والای اهل بیت (ع) می تواند خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید حسین موسوی، مسؤول حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل امروز در اجتماع عزاداران سالروز شهادت امام صادق(ع) شهرستان آمل که در مسجد آقا عباس برگزار شد با بیان این که شرایط زمانی امام صادق(ع) اقتضای آن را داشت تا ایشان در بحث علم و دانش فعالیت کنند، گفت: هزاران نفر در مکتب درس این امام همام به مراتب و جایگاه والا دست یافتند و کتب فراوانی نیز در این مدت مکتوب شد.


وی با اشاره به این که امام صادق(ع) ذخیره علمی بزرگ و ارزنده ای را برای امت بر جای نهاد، گفت: این امام بزرگوار تلاش و اهتمام خود را با مساعی علمی آغاز و حوزه فکری خویش را که بزرگان فقها و متفکران از آن بیرون آمدند در صفوف امت افتتاح کرد و شاگردان گرانقدر و دانشمندی را تربیت کرد.


حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این که ترویج ارزش ها و جایگاه ائمه معصوم(ع) باید در جامعه مورد توجه ویژه باشد، خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است تا با انواع نقشه ها و برنامه ها جوانان جامعه را از مسیر دین مداری خارج کند که تمسک به فرهنگ والای اهل بیت (ع) می تواند خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.


 مسؤول حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل با تاکید بر این که قرآن کریم بر مسأله علم و دانش توجه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: این کتاب نورانی می گوید تنها بندگان عالم هستند که در برابر عظمت ذات اقدس الهی خاشع هستند و عالمی که در اینجا اشاره می شود انسان های کاملی است که خضوع در برابر خداوند منان دارند.


وی با بیان این که انسان آیینه تمام نمای حضرت حق است و زمانی که از جایگاه اصلی خودش از عالم بالا به طرف پایین سقوط می کند مواجه با حجاب های فراوان می شود، یادآور شد: در صورتی که این امر موجب فاصله انسان و حضرت حق شود همین امر موجب تنزل او خواهد شد.


حجت الاسلام موسوی گفت: اگر بخواهیم بندگی خوبی به درگاه ایزد منان داشته باشیم در درجه اول باید تلاش کنیم تا حجاب ها را از خود بیرون کنیم.


مسؤول حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل با بیان این که هر حجابی که انسان گرفتارش باشد اگر در طول شبانه روز نماز بخواهد هم تأثیری در او ندارد، گفت: حجابی که ملت های اسلامی را گرفتار خود کرده است کم توجهی به علوم و معنویت اهل بیت(ع) است که در این راستا باید اهتمام و تلاش خاصی صورت گیرد.


وی در پایان با بیان این که جامعه امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند بصیرت و آگاهی نسبت به شخصیت ارزنده امام صادق(ع) و نقش والای این امام بزرگوار در ترویج مکتب تشیع است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید در راستای شناساندن هر چه بیشتر این امام همام تلاشی شایسته داشته باشند./950/پ202/ع

ارسال نظرات