۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۳۸۵۹۴

همایش کشوری مدیران مرکز خدمات حوزه‌ علمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه بیست و دومین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مشهد برگزار شد.
حجت‌الاسلام سيدحسن رباني، مدير مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین اختتامیه بیست و دومین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور علمای برجسته حوزه علمیه خراسان عصر پنج شنبه 23 شهریورماه در هتل میثاق مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، حجت الاسلام سید حسن ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور و حجت الاسلام فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان به ایراد سخنرانی پرداختند.

آیت الله علم الهدی در این مراسم گفت: مرکز خدمات در حوزه های علمیه باید از این دیدگاه و با این رویکرد مدیریت شود که این مرکز، یک مرکز امدادی نیست. امروز در زندگانی معیشتی طلاب مسائل بسیار زیادی وجود دارد، آن چیزی که از همه مهم تر است، این است که طلبه به غیر از حوزه به جای دیگر وابسته نباشد؛ این که یک طلبه برای تأمین شئون طلبگی اش مجبور شود در خارج از حوزه کار کند این به عنوان افت قطعی تحصیل و رشد طلاب مطرح است، بسیار ناپسند است.

وی گفت: اگر مرکز خدمات حوزه علمیه با برنامه ریزی ها، مشاوره ها، تعمق ها و مطالعات لازم این رویکرد اصول فرهنگی تبار رسول الله را در مدیریت خودش ببیند؛ ما صرف نظر از این که در یک عرصه امدادی تشکیلاتی پربرکت خواهیم داشت، در عرصه سازندگی هم به موفقیت های چشمگیری دست خواهیم یافت.

حجت الاسلام ربانی نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به این که مرکز خدمات حوزه های علمیه مأموریتش را پیرامون تأثیرگذاری در توانمندسازی روحانیت و طلاب متمرکز کرد است، تصریح کرد: امروز مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خود را به رسالت‌ها و مأموریت‌های حوزه و روحانیت هدفمند کرده است و در این هدفمندی به لایه‌های مختلف روحانیت و سطوح مختلف حوزوی توجه کرده و از سوی دیگر نگاه مرکز خدمات پس از 20 سال تجربه این شده است که روحانیت را به تنهایی نبیند و خانواده‌های روحانی را هم پوشش دهد.

حجت الاسلام فرجام در ابتدای این مراسم با ذکر این که روحانیان نیازمند به خدمات جدی هستند و رهبری بر این نیاز به طور کامل اشراف داشته و دارند، ابراز داشت: امروز مرکز خدمات مجموعه ای خدماتی است که می خواهد خدماتی منسجم و هدفمند را ارائه دهد؛ از این رو این نشست ها در ارتقای سطح خدمات چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی مؤثر است.

وی با تأکید بر تکمیل شدن افق مرکز خدمات گفت: این افق و چشم انداز، یک افق و راهی بر اساس نیاز های جامعه هدف و اولیت بدنی نیاز ها و ومرحله بندی رفع این نیازها تدوین شود؛ ما باید یک بسته خدماتی یا سبد تنظیم کنیم و چند سال امتداد دهم و از تکثر و تنوع خدمات بپرهیزیم./968/پ202/س

ارسال نظرات