۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۸۵۹۵
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:

حوزه‌های علمیه پایگاه‌ انتقال معنویت به نسل تمدن‌ساز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرجام اظهار داشت: طلاب پایگاه‌هایی هستند که معنویت را به نسل تمدن ساز منتقل می کنند و امروز در عرصه انتقال معنویت و ایجاد یک متکی برای ایجاد این تمدن در حال کوشش هستند.
حجت الاسلام اكبر فرجام، مدير اجرايي حوزه علميه خراسان اكبر فرجام مدير اجرايي حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، در بیست و دومین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور که عصر روز گذشته در هتل میثاق مشهد مقدس برگزار شد، گفت: مرکز خدمات رسالت بزرگ و عظیمی در دنیای امروز بر عهده دارد؛ مقام معظم رهبری قبل از ماه رمضان امسال فرمودند «داعیه ما ایجاد تمدنی متکی بر معنویت است؛ متکی بر معنویت ناشی از قرآن و هدایت الهی» در ادامه فرمودند «عزت، رفاه، پیشرفت مادی و معنوی، اخلاق نیک و غلبه بر دشمنان فقط از طریق عمل به معارف قرآنی به دست خواهد آمد، اگر تنها راه برای این تمدن اسلامی و دینی گذر از معارف قرآنی است، مبلغ و مروج این آموزه های دینی و قرآنی باید حوزه های علمیه باشند».

وی ادامه داد: تجربه پیش روی ما نشان می دهد که هرگاه غیر حوزوی‌ها به عرصه معارف دینی ورود پیدا کردند، فعالیت های دینی یا ناقص ارائه شده و یا مسأله دار؛ وظیفه حوزه های علمیه این است که این معارف را به جامعه ارائه دهند، حوزویان مرزدارانی هستند که سنگر های‌شان رو در روی ابلیس است.

حجت الاسلام فرجام با تذکر این که زمانی اقتضا می کند که عالم دینی در عرصه جهاد هم رزمنده باشد و هم مبلغ، تصریح کرد: در آن زمان حوزه های علمیه صاحب این دو نقش هستند؛ حوزه علمیه خراسان افتخار دارد که در دوره جهاد هشت ساله دفاع مقدس 570 شهید، هزار و 200 جانباز و 40 آزاده تقدیم میهن اسلامی کند.

وی به وجود هفت هزار مسجد و حسینیه و 559 مسجد جامع در خراسان  اشاره کرد و بیان داشت: از این تعداد مسجد، تعداد 600 مسجد امام جماعت ندارد، از این رو خیلی باید تلاش شود؛ این در حالی است که امام راحل فرمودند «مساجد و مراکز دینی سنگرهای اسلام در مقابل شیاطین است و آنها را هر چه بیشتر گرم و مستحکم نگهدارید» بنابراین روحانی یک رکن اساسی برای مراکز دینی است.

حجت الاسلام فرجام با بیان این که روحانیان نیازمند به خدمات جدی هستند و رهبری بر این نیاز به طور کامل اشراف داشته و دارند، ابراز داشت: امروز مرکز خدمات مجموعه ای خدماتی است که می خواهد خدماتی منسجم و هدفمند را ارائه دهد؛ از این رو این نشست ها در ارتقای سطح خدمات چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی مؤثر است.

وی با تأکید بر تکمیل شدن افق مرکز خدمات گفت: این افق و چشم انداز، یک افق و راهی بر اساس نیازهای جامعه هدف و اولیت بدنی نیازها و مرحله بندی رفع این نیازها تدوین شود؛ ما باید یک بسته خدماتی یا سبد تنظیم کنیم و چند سال امتداد دهم و از تکثر و تنوع خدمات در حدی بپرهیزیم./968/پ203/س

ارسال نظرات