۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۸۷۷۷
روحانیت و دفاع مقدس؛

روحانیان رزمنده با عمل به تبلیغ اسلام می‌پرداختند

خبرگزاری رسا ـ روحانی رزمی تبلیغی گفت: وقتی یک رزمنده طلبه‌ای را می‌دید که با لباس روحانیت به جنگ آمده دیگر نیاز به تبلیغ از طریق زبان نبود و این خود بر رزمندگان به اندازه کافی تأثیرگذار بود.
روحانيت و دفاع مقدس

حجت‌الاسلام سیدعباس حسینی، از روحانیان رزمی تبلیغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور روحانیان در جبهه گفت: روحانیون در جبهه به غیر از کارهای تبلیغی در هر سنگری که نیاز بود حضور داشتند و از هیچ
 کاری کوتاهی نمی‌کردند، متأسفانه صدا و سیما در امر نشان‌دادن نقش روحانیان در طول دفاع مقدس کوتاهی کرده است.

وی به همراهی روحانیان و رزمندگان اشاره کرد و افزود: وقتی یک رزمنده طلبه‌ای را می‌دید که با لباس روحانیت به جنگ آمده دیگر نیاز به تبلیغ از طریق زبان نبود و این خود بر رزمندگان به اندازه کافی تأثیرگذار بود.

این روحانی رزمی تبلیغی با بیان این‌که روحانیان در جبهه از هیچ کاری فروگذار نمی‌کردند، خاطرنشان کرد: برگزاری دعاهای رایج در جبهه و بیان احکام بخشی از برنامه‌های تبلیغی روحانیان رزمی تبلیغی بود، حتی گاهی اتفاق می‌افتاد روحانیان جارو به‌دست گرفته و سنگر را تمیز می کردند.

وی یادآور شد: من نیز برای افزایش روحیه رزمندگان با دستگاه آپارات ویدیو برای آنان فیلم پخش می‌کردم، یکی از آن فیلم‌ها دو جوانی را به تصویر کشیده بود که برای شفایافتن به مشهد مقدس رفته بودند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: روحانیان رزمی تبلیغی نقش مؤثری در روحیه‌بخشی به رزمندگان داشتند،‌ به طوری که برخی از رزمندگان در هنگام نیاز دواطلب رفتن به میدان مین می‌شدند.

وی بیان داشت: برخی از روحانیون نیز به کارهای خدماتی مانند جارو زدن و تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی می‌پرداختند و کارهایی از این دست را خلاف شأن خود نمی‌دانستند.

این روحانی رزمی تبلیغی خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان نسبت به جانبازان و به ویژه روحانیون جانباز کوتاهی کرده‌اند و باید گفت قدر جانبازان در جامعه ناشناخته مانده و مردم احترام و اهمیتی در خور برای آنان قائل نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: البته باید توجه داشت رزمندگان و روحانیانی که به جبهه‌ها شتافتند برای شهادت رفته بودند و به کمتر از آن راضی نبودند و هیچ گمان نمی‌کردند که روزی جانباز بشوند و اسمی در جایی داشته باشند.

گفتنی است حجت‌الاسلام سیدعباس حسینی، با سابقه 15 ماه در جبهه در عملیات کربلای 5 در شلمچه از ناحیه دو پا و یک دست مجروح شده و هم‌اکنون جانباز 50 درصد است.

وی کتاب‌های احترام به والدین، سیمای علی(ع) در قرآن، دعا، راز سحرگاهان و برادرکشی را در دست چاپ دارد.

شایان ذکر است، وی در رشته تیراندازی با کمان به رتبه نخست کشوری دست یافته است./914/ت302/ن

ارسال نظرات