۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۳۸۸۷۹
نماینده خبرگان رهبری:

درک شرائط امروز ادیان نیاز انکارناپذیر روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به تحرکات دشمنان اسلام برای القای مفاهیم غلط از دین گفت: هیچ دورانی مانند امروز برای روحانیت مهم نبوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي ‌فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جمع روحانی مستقر و اهالی روستای گنجگاه از توابع شهرستان کوثر اظهار داشت: رونق مجالس دینی و حضور پرشور جوانان در محافل مذهبی به ویژه مساجد بایستی مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: شور و شعور در مساجد به‌عنوان پناهگاه اعتقادات اصیل دینی، لازمه تعظیم شعائر اسلامی است؛ از این رو جذب جوانان به مساجد و آشنایی آنها با مسائل روز عامل مهمی در مقابله با هجمه‌ فرهنگی و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه است.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که بشر امروز از فقر معنوی و بحران اخلاقی رنج می‌برد، تصریح کرد: تعلیم و تربیت از دیدگاه مبانی دینی و قرآنی به‌قدری مهم است که سعادت و یا شقاوت آحاد جامعه در گرو چگونگی توجه به این مقوله است، روحانیان و ائمه جماعات مساجد باید جذبه لازم برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از فعالیت‌های تبلیغی روحانیت در مناطق روستایی و محروم استان اردبیل اظهار داشت: هیچ دورانی مانند امروز برای روحانیت مهم نبوده است، وظایف یک روحانی روشنگری و بیان حقایق دین با بهره‌مندی از ابزارهای جدید و متناسب با ذائقه جوانان است.

 

وی با بیان این‌که نمی توان با فعالیت‌های فله‌ای در حوزه فرهنگ جوانان را پای منابر نگه داشت، گفت: باید نرم‌افزار تربیتی و برخورد با جوانان را داشته باشیم تا بتوانیم برای مقابله با هجمه ها و انحرافات عقیدتی دشمنان تحرکاتی متناسب با هجمه فرهنگی دشمنان انجام دهیم.

 

نماینده خبرگان رهبری توجه مبلغان دینی به مسائلی چون آشنایی با مباحث روز، مطالعات جامع و عمیق و توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: وظیفه روحانیت در این برهه از دوره تاریخی به مراتب حساس‌تر از گذشته است، انجام دقیق و صحیح رسالت خطیر روحانیت شیعه نجات‌بخش نظام اسلامی خواهد بود.

 

گفتنی است، امام‌ جمعه اردبیل در پایان این سفر یک روزه از ساختمان مسجد در حال احداث روستای گنجگاه بازدید و در جریان روند اجرایی آن قرار گرفت./935/پ202/س

ارسال نظرات