۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۳۹۱۵۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری:

بیداری اسلامی بهره گیری از ظرفیت‌های حج را افزایش داده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری در دیدار با کارگزاران حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان عربی بهره گیری از ظرفیت های حج را افزایش داده است.
حجت الاسلام محمد علي نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری، صبح امروز در دیدار با کارگزاران حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری که به مناسبت آغاز هفته حج انجام پذیرفت، اهمیت و جایگاه مناسک حج در جهان اسلام و احکام اسلامی را برشمرد و گفت: حج یکی از پر ظرفیت ترین احکام اسلامی است که کارگزاری در این ارزش اسلامی بالندگی و افتخار است.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حج به عنوان یک کنگره عظیم و باشکوه اسلامی دارای ظرفیت های ویژه است که خداوند متعال اراده کرده امت اسلامی در کنار یکدیگر بدون امتیاز و برتری اعمال و مناسک این کنگره بزرگ اسلامی را به جا بیاورند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید  بر این که استفاده از ظرفیت های حج بسیار مهم است ابراز داشت: بهره بری از ظرفیت های حج سبب عزت بخشیدن به دین مبین اسلام و درهم شکستن قدرت های دشمنان اسلام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه بیان داشت: بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان عربی بهره گیری از ظرفیت های حج را افزایش داده است.

هفتم مهرماه اعزام نخستین کاروان حجاج استان چهارمحال و بختیاری

در بخش دیگری از این دیدار یوسف آقا بزرگی، مدیر کل حج و زیارت استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به آغاز هفته حج  گفت: در این هفته برنامه های مختلفی از جمله دیدار کارگزاران با ائمه جمعه،‌استاندار‌ و خانواده شهید نصیری تنها شهید جمعه خونین مکه برگزار می شود.

آقابزرگی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان حج و همایش کاروان های حج تمتع از دیگر برنامه های هفته حج در چهارمحال و بختیاری است.

مدیر کل حج و زیارت استان چهارمحال وبختیاری از اعزام 450 نفر از استان به حج تمتع خبر داد وگفت: این تعداد در قالب سه کاروان هفتم،‌دهم و 15مهرماه از فرودگاه استان اصفهان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی با اشاره به اعزام شش هزار و 500 نفر از اول سال تا کنون به عمره مفرده گفت: تمام امکانات و ظرفیت ها برای برقراری پرواز از فرودگاه استان فراهم است که اجرایی شدن این مهم از سال آینده نیاز به همدلی و همراهی تمام دست اندرکاران اجرایی استان را دارد./9461/پ202/ب

ارسال نظرات