۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۲۹۶
آیت الله سبحانی

دشمنی غربی ها به دلیل هراس از گسترش اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی منشا دشمنی های با اسلام و توهین به مقدسات را هراس غربی ها از گسترش اسلام در دنیا دانست و بر ضرورت وحدت و انسجام امت اسلام در مقابل توطئه های دشمنان تاکید کرد.
سبحاني آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، چهارشنبه شب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، گفت: وجود اهلبیت(ع) در ایران برای این کشور گنجینه‌ای محسوب می‌شوند و در حقیقت باید گفت کشور ما بیمه امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) است.
وی ادامه داد: دولت روس درسال 1330به ایران تجاوز کرد و با تیراندازی به حرم امام رضا(ع) نسبت به آن حضرت بی‌احترامی روا داشت و دیری نپایید که با این فرهنگ غلط محو و نابود شد.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: ما باید احترام اهلبیت(ع) را حفظ کنیم و همچنین اگر در کشور اقلیتی به نام سنی وجود دارد با حفظ این احترام اهلبیت(ع) می‌توانند، محور وحدت قرار بگیرد.
حضرت آیت‌الله سبحانی در بخش دیگر سخنان خود به حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: «انی تارک فیکم الثقلین کتابالله و عترتی» حلقه اشتراک تمام مسلمانان است.
وی با بیان ارزش شهدا در نظام اسلامی افزود: شهیدان ما در حقیقت نگهبانان استقلال کشور و حفظکننده نظام هستند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: در دوران قاجار و حکومت‌های پیش از آن، هر سلسله‌ای که بر سر کار آمده، بخشی از خاک این کشور را در اثر مسامحه از دست داده‌اند.
این مرجع تقلید گفت: در این چند سال انقلاب با جانبازی جوانان ما حتی یک وجب از خاک کشور کم نشده است.
حضرت آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: کشور ما با داشتن این همه دشمن تا کنون باید نابود میشد اما با جانبازی و پاکبازی شهیدان بود که این کشور از بسیاری آسیب‌ها مصون ماند.
وی به ترجمه حدیثی از پیامبر اسلام(ص) پرداخت و گفت: بر اساس این حدیث صدای قلم علما، صدای پای مجاهدین در میدان جنگ هنگام کوبیدن پای خود بر زمین و صدای چرخ نخ‌ریسی محبوب خداوند است؛ این حدیث بر اهمیت سه موضوع علم، مجاهدت و اقتصاد تأکید می‌کند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: علم و علما دستمایه فرهنگ جامعه را به وجود می‌آورند و بر اساس این حدیث ما وامدار خون شهدا هستیم.
حضرت آیت‌الله سبحانی ادامه داد: گاهی برای مقابله با اسلام کتاب آیات شیطانی را مینویسند و گاهی کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر(ص) منتشر میکنند و قرآن را آتش میزنند و گاه نیز دست به تولید فیلم سراسر اهانت به پیامبر(ص) می‌زنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: برای ساخت این فیلم موهن، صد سرمایهگذار صهیونیست همکاری کردند که تنها 21 دقیقه از این فیلم نمایش داده شد.
وی با بیان این که همه دشمنی‌ها به دلیل هراس غرب از اسلام شدت یافته است، بیان داشت: در بیبیسی ترس از حجاب و اسلام دیده میشود و دشمنان ناراحت هستند و ناراحتی خود را این‌گونه نمایش می‌دهند، اما این دشمنیها نتیجه عکس داده است.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر همبستگی مسلمانان در مقابله با فیلم اهانت‌کننده، اظهار داشت: تا کنون در بیزاری جستن از عوامل فیلم اهانت‌کننده مسلمانان وحدت و همدلی خود را نشان دادند.
حضرت آیت‌الله سبحانی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: گاهی برخی از نهادها در ارائه خدمت کم‌کاری می‌کنند و نتیجه این کم‌کاری بی‌اثر کردن زحمات سایر خدمت‌گزاران به انقلاب است./914/پ202/ج
ارسال نظرات