۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۳۵۳
معاون هماهنگ کننده بسیج:

پایه و اساس پیشرفت ها فرهنگ دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین خودباوری را به عنوان یکی از شاخصه های دفاع مقدس عامل پیشرفت های مختلف کشور عنوان کرد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار فرجیان زاده معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست خبری مراسمات بزرگداشت هفته دفاع مقدس این سازمان گفت: اگر امروز کشور ما با سربلندی و افتخار دوران را سپری می‌کند این سربلندی را مرهون ایثار و مقاومت و پایداری 8سال دفاع مقدس است.

سردار فرجیان زاده با بیان این‌که آنچه از پیشرفت در زمینه های مختلف در کشور می‌بینیم مرهون خودباوری است که در دفاع مقدس ایجاد شد اظهار داشت: امروز متخصصین ما با تکیه بر همان خودباوری که در دفاع مقدس کسب کرده اند پله های پیشرفت و ترقی را طی می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این‌که خودباوری یکی از شاخصه های دفاع مقدس بود گفت: پایه و اساس پیشرفت ها، فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و فداکاری و خودباوری است که در دفاع مقدس به آن دست یافته ایم.

وی با بیان این‌که سازمان بسیج مستضعفین توسعه فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس را از مهمترین وظایف خودش می‌داند گفت: با شروع هفته دفاع مقدس در بیش از 40هزار پایگاه مقاومت و در کانون های تخصصی بسیج سراسر کشور برنامه های متنوعی برگزار خواهد شد.

سردار فرجیان زاده در ادامه « توسعه فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس» «آشنایی نسل جوان با فداکاری ها، ایثار و رشادت های دفاع مقدس» «ارائه الگوی موفق از کسانی‌که در دفاع مقدس رشادت برجسته ای از خود نشان دادند» و « ایجاد خودباوری و روحیه تکیه بر ایستادگی» را به عنوان اهداف برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که  جنگ تحمیلی یک گنج بود اظهار داشت: برای تبیین گوشه ای از این گنج ها ضمن شناسایی شهدای اقشار مختلف و تشکیل بانک اطلاعات شهدا، کتب و مستنداتی درباره این شهدا تهیه و تدوین شده که منتشر خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که رویکرد بسیج این است که بتواند شهدای هر قشر را برای مخاطبین خودش معرفی کند گفت: شهدای ما ستاره های درخشانی بودند که برای نسل امروز ما الگوی مناسبی هستند و باید در زمینه معرفی ایشان کارهای بیشتری انجام دهیم.

سردار فرجیان زاده در پایان نقش رسانه ها را در تبیین فرهنگ دفاع مقدس و زندگینامه و نقش آفرینی های شهدا بسیار تعیین کننده دانست./959/پ202/ص

ارسال نظرات