۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۳۹۴۷۱
وزیر دفاع مطرح کرد؛

هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی حماسه‌های بزرگ یک ملت

خبرگزاری رسا ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی و باز روایی حماسه‌های بزرگ یک ملت در گذر تاریخ است.
سردار وحيدي وزير دفاع دولت دهم وزير دفاع(وحيدي)ت در جمع خبرنگاران سردار احمد وحيدي ،‌وزير دفاع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران بود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از این ایام به عنوان فرصتی مجدد برای بازخوانی و باز روایی حماسه‌های بزرگ یک ملت در گذر تاریخ نام برد.

وی با بیان این‌که رژیم صدام با چراغ سبز آمریکا وارد جنگی هشت ساله با ایران اسلامی شد، افزود: آمریکا پس از شکست توطئه‌های مختلف، اعلام کرد که آمادگی دارد از عملیات‌های مختلف در مرزهای ایران حمایت کند و اعلام کردند که اگر صدام به ایران حمله کند، این کشور بیش از 10 روز دوام نخواهد آورد.

 وزیر دفاع ادامه داد: رژیم صدام با اطمینان از حمایت‌های آمریکا، غرب، شوروی و ارتجاع عرب همراه با جاه‌طلبی‌هایی که داشت وارد جنگ با ایران شد و در این تاریخ حوادثی به وقوع پیوست که شگفتی‌های فراوانی دارد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «دفاع مقدس یک گنج است، این گنج را باید بشناسیم».

 

وی پنج مهر سالروز حصر آبادان را سرآغاز عملیات‌های بزرگ برای بیرون راندن نیروهای رژیم صهیونیستی صدام دانست و تصریح کرد: وقتی فرمان حضرت امام‌ خمینی(ره) برای شکستن حصر آبادان صادر شد، رزمندگان اسلام توانستند این حصر را در مدت مناسبی بشکنند.

 

سردار وحیدی با اشاره به بیش از چهارصد عملیات آفندی و پدافندی از سوی نیروهای اسلام، برخی عملیات‌ها مانند فتح‌المبین، بیت‌المقدس، فاو و والفجر 8 را شگفت‌آور ارزیابی کرد و گفت: آنچنان ابتکار عمل و اعتماد به نفس در صحنه جنگ به دست رزمندگان اسلام بود که دشمن سراسیمه را به هر کاری وامی‌داشت.

 

وی با بیان این‌که در هر عملیاتی شاهد اسیران و کشته‌های فراوان عراقی‌ها و نابودی عظیم امکانات و تجهیزات آنان بودیم، اظهار داشت: جنگ شهرها، جنگ شیمیایی و جنگ نفت‌کش‌ها ناشی از این بود که دشمنان نظام در میدان جنگ پاسخ‌گوی رزمندگان نبودند.

 

وزیر دفاع گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله نشانه افتخارات بزرگ و دستاوردهای گرانسنگ برای ملتی است که در دویست سال گذشته نزدیک یک میلیون کیلومتر از مرزهایش جدا شده بود و در دفاع مقدس حتی یک سانتیمتر از جمهوری اسلامی جدا نشد، حال این‌که همه دنیا علیه این نظام و ملت بودند.

 

وی بازدارندگی راهبردی از سوی ملت ایران در مقابل دشمن را از ابعاد بسیار متنوع و ارزشمند دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: امروز هرکسی می‌خواهد درباره عملیات علیه ایران صحبت کند با احتیاط سخن می‌گوید چرا که می‌داند، هرچند شروع کننده جنگ آنان باشند اما بی‌تردید پایان دهنده جنگ نخواهند بود.

 

سردار وحیدی افزود: دفاع مقدس اسطوره‌ای از شکست‌ناپذیری ملتی شد که با تکیه بر ایمان و اعتقاد راسخ به مکتب اهل بیت‌(ع) و تبعیت از رهبری توانست صحنه و فضا را عوض کند و این اسطوره زمانی کامل شد که نمونه آن در دفاع مقاومت اسلامی در جنگ سی و سه روزه شاهد بودیم.

 

وی با بیان این‌که دفاع مقدس نشان داد که نباید به نظام بین‌المللی حاکم و نظام سلطه اعتماد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت دفاع مقدس و خون شهدا، امروز به قدرتی در منطقه و جهان تبدیل شده است که دشمنان مجبور هستند هر حرکتی را با موضع این نظام مقدس تطبیق دهند.

 

وزیر دفاع دستاوردهای نظام را از خون شهدا و به برکت رهبری امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی با اوج قدرت، صلابت و با حرکت تند رو به جلو در حرکت است و این حرکت به پشتوانه دفاع مقدس از چنان صلابتی برخوردار است که کمتر کسی می‌تواند آن را انکار کند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات